حجم تراکنش‌های روزانه اتریوم 28 درصد بیشتر از بیت‌کوین/ پردازش 12 میلیارد دلار تراکنش در روز

طبق گفته شرکت تحلیلی رمزارزی Messari، اکنون حجم تراکنش‌های روزانه در شبکه اتریوم 28 درصد بیشتر از بیت‌کوین است.

به گزارش سایت خبری پرسون، در تاریخ 19 ژانویه، رایان واتکینز (Ryan Watkins) از Messari در کنار نموداری که نشان می‌داد اتر و استیبیل‌کوین‌های فعال بر روی شبکه اتریوم طی 24 ساعت گذشته حجم تراکنش 12.3 میلیارد دلاری را ثبت نموده‌اند (در مقایسه با حجم تراکنش 9.3 میلیارد دلاری بیت‌کوین و استیبیل‌کوین فعال بر روی شبکه Omni)، عنوان کرد:

حجم تراکنش‌های روزانه اتریوم به‌صورت سهمی‌وار افزایش یافته است. این شبکه اکنون روزانه 12 میلیارد دلار تراکنش را پردازش می‌کند، 3 میلیارد دلار بیشتر از بیت‌کوین. چطور ممکن است اتر گاوی (صعودی) نباشد.

این داده‌ها به منظور جلوگیری از دو بار شمارش شدن تراکنش‌ها در DEX، تنها شامل استیبیل‌کوین‌های ERC-20 اتریوم است.

بر اساس شاخص بلاکچینی «Flippening»، که از هشت معیار اصلی جهت مقایسه شبکه اتریوم و بیت‌کوین از نظر حجم و فعالیت استفاده می‌کند، اتریوم 63.5 درصد از بیت‌کوین پیشی گرفته است.

در حالی که داده‌های Blockchain Center نشان می‌دهد کماکان اتریوم از نظر حجم تراکنش‌ها از بیت‌کوین پیشی نگرفته، شاخص Flippening می‌گوید اتریوم بر اساس تعداد تراکنش و کل کارمزد تراکنش‌ها، از بیت‌کوین عبور کرده است.

این داده‌ها از تعداد 94 درصدی نودهای اتریوم خبر می‌دهد و تخمین زده که حجم تراکنش‌های اتریوم برابر با 57 درصد تراکنش‌های بیت‌کوین است.

شکل 1: شاخص Flippening – منبع: Blockchain Center

با وجود تحرکات اخیر اتریوم، این شاخص نشان می‌دهد که حجم جستجوی گوگل برای واژه اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین تنها 14 درصد است و ازش بازار اتر تنها 21 درصد بیت‌کوین است. با این حال Messari ارزش کل اکوسیستم اتریوم را 212 میلیارد دلار تخمین زد که معادل 31 درصد ارزش بازار بیت‌کوین است.

پولکادات (Polkadot) از محصولات هم‌بنیان‌گذار اتریوم، گاوین وود (Gavin Wood)، در هفته گذشته با عبور از ریپل (XRP) به جایگاه سومین دارایی بزرگ رمزارزی غیراستیبلکوینی نائل گردید.

منبع: کریپتولند

229159