مخالفت نمایندگان با برگزاری مجدد آزمون استخدام معلمان حق التدریس

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با برگزاری مجدد آزمون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون، گزارش‌شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳/۶/۱۳۹۷به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ اصلاحات و الحاقات آن در در نشست جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۲۰ رای مخالف ۹۸ رای موافق و ۸ رای ممتنع از ۲۲۶ رای ماخوذه تصویب نشد.

در گزارش شور دوم کمیسیون آموزش درباره تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش آمده است:با توجه به شرایط خاص کرونایی در زمان مقرر شده جهت أخذ آزمون مربوطه در سال ۱۳۹۹، وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای آن عده از آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی موضوع این بند، که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده اند و یا قبول نشده اند، صرفا برای یکبار آزمون داخلی را تجدید نماید.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این طرح گفت: در مورد استخدام نیروهای حق التدریس، شرکتی ونهضت سود آموزی چنین بار در مجلس صحبت شده است با توجه به سیاست های کلی نظام و تاکید رهبر انقلاب جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی بیان داشت:سند بنیادین آموزش و پرورش که به تعبیر رهبر انقلاب میثاق‌نامه همه ما در نظام تعلیم و تربیت است تاکید دارد که جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

طغیانی گفت: ما نمی توانیم تسلیم عده ای شویم که با تجمع در جلو مجلس می خواهند به خواسته خود برسند این کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: آزمونی برگزار شد و اگر این افراد صلاحیت داشتند قبول می شدند و نمی توانیم برای قبول نشدن عده ای دوباره آزمون برگزار کنیم.

مسلم صالحی نماینده اقلید در موافقت با برگزاری مجدد آزمون برای تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: نزدیک به ۱۵ سال است که دولت قول داده این افراد را استخدام کند و با هر بهانه ای استخدام را به تعویق انداخته است.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت:این افراد در بدترین شرایط تدریس کرده اند و برخی از آنها بیش از ۱۵سال سابقه دارند اگر معلمان خوبی نیستند چرا آموزش و پرورش از آنها استفاده می کند.

صالحی گفت: با توجه به اینکه تا چند سال آینده نزدیک به ۳۰۰هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت این تعداد نیرو را برای آموزش و پرورش ندارد.

نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهادگفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است و بحث نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد آزمونی در تیر ماه امسال برگزار شد وبیش از ۲۴ هزار نفر شرکت کرده و ۱۷ هزار نفر آنان جذب شده اند و اکنون نمی توانیم برای بازماندگان از این آزمون مجددا آزمون برگزار کنیم.

علیرضا منادی رییس کمیسون آموزش در مخالفت با این پیشنهادگفت:گرچه ما از ابتدا مخالف برگزاری آزمون بودیم اما اکنون آزمون برگزار شده و مخالف برگزاری مجدد آزمون هستیم.

229120