روحانی:

امروز پایان زندگی و حیات سیاسی ترامپ است

رئیس جمهور گفت: امروز در ۱۳۹۹ شمسی دوران یک مستبد دیگر سپری شده و حکومت نحس ترامپ رو پایان است؛ کسی که در تمام چهار سال جز ظلم، فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان ثمر دیگری نداشت.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: اول بهمن‌ماه یادآور روزهایی است که مردم در زمستان سال 1357 رایحه بهاری را احساس و لمس می‌کردند و بعد از 16 سال مبارزه و استقامت، به پیروزی رسیدند.

وی افزود: سالی که انقلاب به پیروزی رسید، سال 1399 هجری قمری بود و امروز هم سال 1399 هجری شمسی است ولی این تقارن وجود دارد و آن‌سال پیروزی در برابر استعمار و استبداد رخ داد و امسال هم ان‌شالله پیروزی در برابر فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی با ایستادگیِ مردم خواهد بود. باید شکرگزار خداوند باشیم که در سال 1399 قمری دوران یک ظالم و مستبد تمام و سرنگون شد و امروز هم در 1399 شمسی دوران یک مستبد دیگر سپری شده و امروز حکومت نحس او رو پایان است؛ کسی که در تمام چهار سال جز ظلم، فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان ثمر دیگری نداشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز دفتر سیاسی ترامپ برای همیشه بسته می‌شود و هر ظالمی که سرنگون شود، ما خدا را شکر می‌کنیم؛ البته ممکن است عده‌ای خوششان نیاید و این دستور اسلام است؛ آدمی که امروز حکومت منحوسش پایان می‌یابد، میراثی که از خود در این 4 سال در جامعه آمریکا به‌جای گذاشت دو قطبی شدن جامعه آمریکا را می‌بینید. واشنگتن‌دیسی در روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید به پادگان نظامی تبدیل شده و نظامیان آمده‌اند تا امنیت شهر را برقرار کنند و این از ثمرات کارهای ناشیانه و یا مستنبدانه ترامپ است.

روحانی گفت: انزوای سیاسی آمریکا از میراث ترامپ است و آمریکا در سیاسیت‌های خود تنها ماند و جایی که علیه فلسطین کار کرد تنها ماند و جایی که روبروی برجام ایستاد تنها ماند و در سازمان‌های بین المللی تنها ماند و در سازمان ملل و شورای امنیت و در سالی که خودش ریاست شورای امنیت را در سال 1397 به‌عهده گرفت و سران شورا را دعوت کرد که برجام را محکوم کند و تمام 14 عضو در حضور او علیه وی صحبت کردند و این فضاحت بزرگ در تاریخ آمریکا بود.

وی ادامه داد: در هر موردی هم که در برابر ایران و قطعنامه 2231 ایستاد بازهم شکست خورد و جایی که آمد جلوی تحریم تسلیحاتی را بگیرد شکست خورد و جایی که خواست «اسنپ‌بک» را اجرا کند و جایی که در مجمع عمومی خواست کاری کند که کمیته‌های تحریم باقی بماند هم شکست خورد و آمریکا در چند مورد به‌طور رسمی به میدان آمد پیشنهاد رسمی داد و دوره‌گردی کرد تا رأی بیاورد ولی شکست خورد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انزوای سیاسی جزو میراث ترامپ است و طول می‌کشد تا این میراث‌ را از بین ببرند، عنوان کرد: بی‌اعتمادی جهان نسبت به امضا و تعهد آمریکا از این میراث است؛ ما تابحال ندیده بودیم که رئیس‌جمهوری در آمریکا اعتراف کند که یک فرمانده بزرگ نظامی یک کشور را در کشور دیگری که او مهمان بوده را ترور کند و رسما هم اعلام کند یک تروریست احمق در تاریخ دیدیم و تروریسم دولتی روی پیشانی کاخ سفید حک شد.

روحانی تصریح کرد: امروز پایان زندگی، دولت و حتی حیات سیاسی او خواهد بود که در 4 سال ظلم و زیر پاگذاشتن قانون و مقررات را انجام داد؛ امروز انتظار ما از آن‌هایی که قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند این است که به قانون و تعهدات بازگردند و تلاش کنند که اگر بتوانند در طول این 4 سال آینده تمام لکه‌های سیاه 4 سال قبل را پاک کنند و البته اگر پاک‌شدنی باشد و برخی لکه‌ها در تاریخ خواهد ماند و آن‌ها بار سنگینی را بر دوش خواهند داشت و باید به قانون، مقررات و قطعنامه 2231 بازگردند و اگر آن‌ها به قانون برگشتند، پاسخ ما مثبت خواهد بود و اگر صادقانه بیایند و در عمل صداقت خود را نشان دهند، در برابر قانون و قطعنامه‌ای که خودشان رأی دادند، ما هم به همه‌ی تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برای دنیا و ملت ما بیشتر روشن شد که سیاسی فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی نسبت به ایران 100 درصد شکست خورده است.

229104