بازگشایی ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بازگشایی ۳۰ درصد از کل مدارس این استان در نخستین روز بهمن ماه خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده افزود: مدارس مشمول بازگشایی در سطح خراسان رضوی بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش و اطلاعیه تشریحی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فعالیت خود را برای آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاسهای درس آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی یعنی هزار و ۸۰۰ باب مدرسه امروز بازگشایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هزار مدرسه از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی، ۴۷۰ مورد هنرستان و بقیه مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و نیز دانش‌آموزان هنرستانهای واقع در مناطق با "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا، در چارچوب بازگشایی مدارس در کلاسهای دروس مهارتی به مدت دو روز در هر هفته حضور می‌یابند.

خدابنده ادامه داد: دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی مدارس دارای حداکثر ۵۰ دانش‌آموز واقع در مناطق با "وضعیت آبی" شیوع ویروس کرونا نیز می‌توانند بطور حضوری در کلاس درس حضور یابند.

وی ملاک فعالیت این مدارس را جمعیت دانش‌آموزان بر اساس وضعیت مدرسه در "سامانه" سناد اعلام و تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان این مدارس در کلاس به هیچوجه اجباری نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به فراهم بودن همه تمهیدات بهداشتی برای حفاظت از سلامتی دانش‌آموزان در مدارس، خواستار همکاری والدین در این زمینه برای پیشرفت امور آموزشی هستیم.

آموزش حضوری دانش‌آموزان در محیط مدرسه از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی متوقف شده و آموزشهای درسی به صورت مجازی ارائه می‌شود.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور را دارد.

منبع: ایرنا

229085