معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خبر داد:

انتخاب شعبه‌های انتخابات ۱۴۰۰ در تهران با توجه به شرایط کرونا

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه روز بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ این استان برگزار کننده ۴ انتخابات است، گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی مردم جهت رای‌دهی، شعبه‌های انتخاباتی با توجه به شرایط کرونایی انتخاب می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، شکرالله حسن بیگی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در این دوره از انتخابات اظهار داشت: امسال از فرمانداری ها درخواست شده است که شعبه های رای را با توجه به شرایط کرونایی انتخاب کنند تا زمینه برای حضور شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: بعضی از مکان ها که در گذشته محل دریافت رای و شعبه بود، در شرایط کرونایی امکان استفاده از این شعبه ها نیست و شهرستان های استان در این باره با مشکل روبرو هستند که با جلسه های هماهنگی و هیات های نظارتی این موضوع حل خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران بیان داشت: اکنون تعداد صندوق و شعبه های مورد نیاز در شهرستان ها استعلام شده و یک سری شاخص ها و استانداردهایی برای فرمانداری ها تعریف شده است که بر اساس آن عمل کنند.

به گفته وی، همچنین میزان تعرفه ها در این دوره انتخابات نیازسنجی شده و از فرمانداران شهرستان ها استعلام شده است که در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.

حسن بیگی با اشاره به اینکه انتخابات میان دوره ای مجلس تنها در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برگزار می‌شود، گفت: در انتخابات سال آینده استان تهران، علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز دارد که در این باره نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی از هماهنگی با احزاب در این دوره از انتخابات گفت: به خاطر شرایط کرونایی امکان برگزاری جلسه های هماهنگی در یک مکان نیست.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه وزارت کشور کار اساسی و اصلی خود را در زمینه انتخابات انجام می دهد، گفت: ستاد انتخابات کشور در ۱۱ بهمن تشکیل می شود و پشتیبانی لازم از انتخابات در استان ها نیز انجام می شود.

این مقام مسئول گفت: از امکانات وزارت کشور استفاده می کنیم ضمن اینکه جلسه های تعامل و هماهنگی برگزار شده است و به توافق های خوبی رسیده ایم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در روستاهای تهران گفت: طبق قانون، روستا به جایی گفته می شود که ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت در آن داشته باشد بعضی از روستاهای تهران واجد شرایط انتخابات هستند اما شورا ندارند از این رو در جلسه ای مصوب شد که باید این روستاها، صاحب شورا شوند.

229076

مطالب مرتبط