آمادگی پالایشگاه جم برای تولید گاز بیشتر

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با عنوان اینکه این شرکت اکنون در وضع استمرار تولید قرار دارد افزود: اما در صورت نیاز کشور، آماده دریافت خوراک حداکثری از پارس جنوبی و افزایش تولید است.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالصمد نجفی مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم بیان کرد: این پالایشگاه اکنون خوراک خود را از منابع گازی نار، کنگان و عسلویه دریافت می‌کند و تولید آن بیش از تعهد در نظر گرفته شده است، اما در صورت نیاز کشور، آماده دریافت خوراک حداکثری از منابع مشترک پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: شرکت پالایش گاز فجرجم نسبت به مدت مشابه در زمستان سال ۹۸، حدود ۱۰ درصد افزایش تولید دارد و هیچ مشکلی برای تولید پایدار و استمرار تولید نداریم، از سویی افزایش تولید گاز در این مجموعه سبب افزایش تولید دیگر محصولات شرکت مانند ال‌پی‌جی نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم همچنین با تأکید برضرورت رعایت الزام‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی)، افزود: استمرار تولید در این شرکت با رعایت همه اصول ایمنی و محیط زیست همراه است و کارکنان همواره باید در تقویت این اصل بکوشند.

تصفیه بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن توربو

رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم نیز با اشاره به اهمیت تصفیه روغن توربو در تأسیسات صنعتی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن توربو ماشین‌ها در این شرکت تصفیه شده است.

ناصر معدلی افزود: افزایش سطح وارنیش روغن یکی از عوامل محدودکننده عمر مفید روغن‌های صنعتی گران قیمت و تصفیه روغن توربوماشین‌های صنعتی، ضروری است.

او عنوان کرد: اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم یک دستگاه پکیج وارنیش روغن خریده است که با به کارگیری آن، امکان استفاده دوباره از روغن آلوده و حذف آلودگی از بدنه‌های داخلی مخازن و مسیر‌های انتقال روغن که سال‌های متمادی روی هم انباشته شده، فراهم می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم بیان کرد: آلودگی‌های انباشته شده در این مسیر‌ها با شارژ روغن جدید در مخزن، آلودگی روغن جدید را در پی دارد که با حذف و جدا کردن ذرات وارنیش از مسیرها، آلودگی به روغن جدید منتقل نمی‌شود و این کار بر دوام روغن جدید و طول عمر تجهیز می‌افزاید.

229070