راه اندازی نخستین هنرستان کشاورزی غیردولتی در البرز

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزاز راه اندازی نخستین هنرستان کشاورزی غیردولتی دراین استان تا مهرماه سال آینده با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، مهریارکرمی اظهارداشت: تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد که امروزه یکی ازاصلی ترین دغدغه های بخش کشاورزی است ازجمله اهداف دایرکردن این هنرستان در استان البرز را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان هنرستان‌های کشاورزی نیروهای انسانی مجرب این بخش درآینده هستند که با ارایه آموزش های به روز در این هنرستان ها می‌توان تحول عظیمی درتولید ملی و امنیت غذایی ایجاد کرد.

وی بیان داشت: تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد یکی از مهمترین دغدغه های بخش کشاورزی است که راه اندازی هنرستان های کشاورزی می تواند بخشی ازاین نگرانی ها را برطرف کند.

وی تصریح کرد: اکنون تفاهم نامه تاسیس این هنرستان در قالب هیات امنایی به منظور توسعه رشته های زیرمجموعه کشاورزی دراستان درحال تدوین است.

کرمی با اشاره به اینکه این هنرستان تا مهرماه سال ۱۴۰۰ آماده پذیرش دانش آموزمی شود، اضافه کرد:این هنرستان در پایه دهم در رشته هایی که برحسب نیازبخش کشاوری استان تعریف می شود، دانش آموز دختر و پسرجذب می کند.

وی یادآورشد: این هنرستان در ساختمان دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در کیانمهرکرج فعال می شود تا در آن امکان ادامه تحصیل دانش آموزان دررشته کشاورزی فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با راه اندازی این هنرستان، دانش آموزان پایه نهم متوسطه دوره اول که فرآیند انتخاب رشته را طی می کنند، می تواند با انتخاب رشته کشاورزی امکان ادامه تحصیل دراین رشته مهم تحصیلی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: دایرشدن این هنرستان نقش موثری در ایجاد روحیه تعامل و اشتغالزایی برای دانش آموزان علاقمند به رشته های مهارتی داشته باشد.

کرمی افزود: دانش آموزانی که در هنرستان های کشاورزی مشغول تحصیل و مهارت آموزی می شوند پس از پایان سال دوازدهم می توانند برای ادامه تحصیلات دانشگاهی اقدام کنند و ازآموزش تکمیلی متناسب با رشته های کشاورزی برخوردارشوند.

وی با بیان اینکه البرز قطب کشاورزی و تولید صنایع غذایی محسوب می شود، عنوان کرد: راه اندازی این هنرستان برای دانش آموزان درقالب برون سپاری در دستور کاری قرارگرفت تا امکان هدایت دانش آموزان به سوی مهارت دیدن در رشته های مختلف کشاورزی دراستان بوجودآید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: گسترش رشته های جدید با هدف مهارت محوری وایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی دراولویت کاری استان قرارگرفته است.

کرمی به فعال بودن ۱۵۰ هنرستان درحوزه آموزش و پرورش البرز پرداخت و افزود: ظرفیت هنرستان های البرز با داشتن ۸۲ رشته درسطح بالایی قراردارد که با تامین تجهیزات مورد نیازمی توان موضوع مهم مهارت را دربین هنرجویان تقویت کرد.

وی اشتغال،تولید و مهارت آموزی را امری مهم درتوسعه کشوردانست و تاکید کرد: این موضوع مهم درهنرستان های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان البرز دنبال می شود.

اکنون ۳۸ هزارهنرجودرهنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز در۵۶ رشته مهارتی شاخه کاردانش و ۲۶ رشته مهارتی در شاخه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

استان البرز ۴۷۳ هزاردانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

229065

مطالب مرتبط