بازیگر سریال «دل» در گفتگو با پرسون:

شرایط هنرمندان تئاتر سخت تر از سینما است

کوروش تهامی بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: اوضاع تئاتر طبیعتاً روبراه نیست و شرایط تئاتر به این خاطر که نیاز به تمرین حداقل دوماهه نیز دارد، قاعدتاً سخت تر از سینما است و بچه های تئاتر نیز به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار دارند.

کوروش تهامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال هستم و بنا به درخواست تهیه کننده پروژه نمیتوانم اطلاعات دقیقی در خصوص کار را اعلام کنم، اما چند پیشنهاد جدید هم از شب نمایش خانگی و هم سینما دارم، ولی چون هنوز قطعی نشده است نمی توانم نامی از آنها ببرم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در ادامه پیرامون تاثیر کرونا بر پیشنهادات کاری و میزان تولیدات اظهار کرد: پیشنهادات کمتر نشده است، اما اینکه به ساخت برسد یا خیر با قبل تفاوت کرده است، خیلی از پروژه ها صحبت می شود، اما به خاطر کرونا و بلاتکلیفی وضعیت کشور از بابت اکران، بعضی از پروژه ها به تعویق می افتد.

وی در همین راستا ادامه داد: در سینما کمی تولیدات افت کرده است، اما در این ده ماهه اخیر چندین فیلم سینمایی بوده است که گفتگو کردیم و توافق انجام شد، اما دوستان به دلیل شرایط خاص ویروس کرونا در کلید زدن پروژه تردید دارند و منتظر روشن شدن اوضاع هستند.

بازیگر سریال «دل» در پاسخ به اینکه آیا مسائل مالی نیز در کاهش تعداد تولیدات نیز تاثیر دارد یا خیر، گفت: امسال نسبت به سالهای گذشته خیلی تولیدات سینما کمتر شده است و مشکلات مالی که قطعاً بی تاثیر نیست، زیرا سرمایه گذاران به دلیل مشکلات اکران که در این یکساله پیش آمده است کمی برای سرمایه گذاری دچار شک و تردید شده اند.

وی در ادامه افزود: باید کمی زمان بگذرد و اوضاع بهتر شود تا نگاه نسبت به مسئله اکران روشن تر شود و در ادامه سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری کنند.

تهامی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: صنف شغلی ما خطرناکترین روزها را پشت سرگذاشته است و به عقیده بنده همه صنوف در حین کارکردن می توانند از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اما بازیگران نمی توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی در ادامه افزود: حداقل در حین فیلمبرداری نمی توان رعایت کرد، به عنوان مثال بازیگر شاید بتواند قبل از جلوی دوربین رفتن رعایت کند، اما زمانی که جلوی دوربین می رود طبیعتاً نه می تواند دستکش و ماسک داشته باشد و یا اینکه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، اما عوامل پشت دوربین چون دیده نمی شوند می توانند پروتکل ها را تا حدی رعایت کنند.

بازیگر سریال «شمس العماره» در پاسخ به اینکه آیا استرس ابتلا به کرونا در ارائه نقش بازیگر تاثیر دارد یا خیر، گفت: فکر نمی کنم بازیگر حرفه ای این اجازه را به خود بدهد که این استرس در بازی اش تاثیر بگذارد، اما طبیعتاً این استرس کار را برای ایفای نقش بازیگر سخت می کند.

بازیگر فیلم «رگ خواب» در ادامه درخصوص برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی اضافه کرد: به عقیده بنده هر کاری که ریسکی و برای سلامتی افراد خطرناک باشد و در آن پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، مجاز نیست، چون این مسئله شوخی بردار نیست و حتی اگر یک تعداد اندکی نیز به خاطر کوتاهی و عدم برنامه ریزی درست دچار این بیماری شوند، به هیچ عنوان قابل جبران نیست و معمولاً در این مواقع هم کسی جوابگو نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: به طور کلی در شرایط کنونی برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی، تئاتر یا هر نوع گردهمایی، بدون برنامه ریزی درست و درنظر گرفتن عواقب آن که خدای نکرده بخواهد سلامت مردم، خبرنگاران و یا هنرمندان را به خطر بیاندازد، جایز نیست.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها تصریح کرد: به نظر بنده بد نیست و زمانی که آمار بالا می رود و درصد مبتلایان زیاد می شود اتفاقاً کار بسیار درستی است.

وی در ادامه افزود: ولی مسئولین باید همه مسائل و عواقب کار را در نظر بگیرند و این آدم هایی که از این راه ارتزاق می کنند و کل گروه هایی که به این هنر وابسته هستند چگونه باید امرار معاش کنند، زیرا در این صورت زندگی برای آنها بسیار سخت می شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اوضاع تئاتر پس از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: اوضاع تئاتر طبیعتاً روبراه نیست و شرایط تئاتر به این خاطر که نیاز به تمرین حداقل دوماهه نیز دارد، قاعدتاً سخت تر از سینما است و بچه های تئاتر نیز به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار دارند.

وی در خصوص کارهای آماده پخش اظهار کرد: سه فیلم سینمایی «اعتراف با دور تند» به کارگردانی احمد کاوری، «دختر ایران» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی را آماده اکران دارم که به خاطر مسائل کرونا و تعطیلی سینماها، پخش آنها به تعویق افتاده و هنوز هم برنامه اکران آن مشخص نیست و انشالله با بهتر شدن شرایط به زودی بر روی پرده سینما اکران شوند.

کوروش تهامی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان خاطر نشان کرد: به نظرم مردم باید به خودشان و دیگران احترام بگذارند و مراقبت کنند تا خدای نکرده در این ایام دچار ویروس کرونا نشوند، اما دلم روشن است که انشالله بزودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و هرچه سریعتر این ویروس منحوس ریشه کن خواهد شد و همه از این شرایط سخت نجات پیدا خواهیم کرد.

229055