عضو هئیت مدیره کانون کارفرمایان استان یزد:

مشارکت زنان در بیرون از خانه منجر به افزایش حس اعتماد به نفس آنان می شود

مشارکت زنان در بیرون از خانه منجر به افزایش حس اعتماد به نفس، مفید بودن، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و مواجهه مناسب با حوادث زندگی می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، الهه جورابی در بازدید از یک بنگاه شیرینی سازی در یزد اظهار داشت: مشارکت زنان در بیرون از خانه منجر به افزایش حس اعتماد به نفس، مفید بودن، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و مواجهه مناسب با حوادث زندگی می‌شود.

عضو هئت مدیره کانون کارفرمایان استان یزد افزود: قدرت خلاقیت و کارآیی زن در نتیجه مشارکت در کارهای اقتصادی و اجتماعی بیشتر شده و زنی که وارد اجتماع و بازار کار می‏شود، دید بهتری از روند رشد اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده و می‏ تواند خواسته‌‏های زنانه‏ اش را با تأمل و تأنی بیشتری مطرح کند.

وی خاطر نشان کرد: نقش‌های گوناگون به این دلیل که منابع گوناگونی برای احساس رضایت و پاداش‌های شخصی فراهم می‌کنند موجب بهبود عملکرد روانشناختی فرد می‌شوند و اگر زنان قادر به ایجاد تعادل بین مسؤولیت‌های خانه‌داری و شغلی خود شوند در مقایسه با زنانی که تمام‌وقت به خانه‌داری می‌پردازند احساس فشار کمتری می‌کنند چرا که زنانی که به طور تمام‌وقت خانه‌داری می‌کنند امکان کمتری برای اجتماعی شدن، انجام فعالیت‌های مقبول و ارزشمند اجتماعی که موجب افزایش و بهبود عزت نفس و شیوه‌های مقابله در فرد می‌شود را دارند.

انتهای پیام/

229050