خبر خوش برای معامله گران بیت کوین

به نظر می‌رسد روند سرچ‌های گوگل یک خبر خوب برای معامله‌گران بیت کوین دارد؛ به ویژه برای آن‌هایی که ادعای حباب در بازار رمزارزها را رد می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت کوین دو هفته پیش به اوج تاریخی ۴۲ هزار دلاری رسیده بود، پس از آن ریزش سنگین ۱۰ هزار دلاری را متحمل شد. این ریزش خاطره تلخ حباب سال ۲۰۱۷ را زنده کرد که قیمت پس از آنکه به اوج ۲۰ هزار دلاری رسید، طی یک سال بعدی ۸۰ درصد ریخت.

اما این رمز ارز اکنون حدود ۳۶.۵ هزار دلار معامله می‌شود که اگرچه نسبت به سقف تاریخی فاصله دارد، اما نمی‌توان گفت ریزش شدیدی داشته است. برخی صعود اخیر را حباب می‌خوانند و انتظار دارند قیمت آن به زودی تعدیل شود. اما گروهی دیگر نقطه توقف رشد بیت کوین را به این زودی‌ها پیش‌بینی نمی‌کنند. چنانکه یک تحلیلگر سیتی صعود بیت‌کوین به بیش از ۳۰۰ هزار دلار و جی‌پی مورگان هم رسیدن به ۱۴۶ هزار دلار در بلندمدت را پیش‌بینی کردند.

بلومبرگ می‌نویسد بیت‌کوین یک دارایی سنتی نیست که بتوان با نسبت قیمت به درآمد یا مواردی از این دست ارزیابی کرد که آیا بیش از حد ارزشگذاری شده است یا خیر. ارزش آن تقریباً به طور کامل در یک اثر شبکه‌ای نهفته است: هرچه افراد بیشتر در خصوص آن هیجان زده شوند، به نفع بیت‌کوین است.

حال اتفاق جالب توجه آن است که روند جست‌وجوها در گوگل یعنی میزان جست‌وجوی کلمه Bitcoin نشان می‌دهد هنوز توجهات به این ارز دیجیتال با اوج سال ۲۰۱۷ فاصله دارد. بنابراین می‌توان فرض کرد که این بازار هنوز فرصت جذب پول بیشتر را دارد. البته باید در نظر داشت که داده‌های تاریخی برای چنین تجزیه و تحلیلی محدود است.

229026