سبزپوشی پالایشی یکم در روز قرمز بورس

بازار سهام امروز را هم در مدار منفی معاملات شروع کرد. به طوری که شاخص کل تا ساعت ۱۰: ۲۰ امروز با افت ۱۱ هزار واحدی (معادل یک درصد) مواجه شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص کل تا ساعت ۱۰: ۲۰ امروز با افت ۱۱ هزار واحدی (معادل یک درصد) مواجه شده است. شاخص هم‌وزن هم تا این‌جای کار با افت ۱.۴ درصدی همراه بوده است.

اما نکته مهم بازار امروز کاهش جدی صف‌های فروش و متعادل معامله شدن نمادها است. به طوری که اغلب نمادهای بزرگ بازار با صف فروش مواجه نیستند و حتی بسیاری از آنها با رِنج قیمتی ۱۰ درصدی تا صف خرید هم پیش رفته‌اند. به نظر می‌رسد خروج این نمادها از صف فروش در بازاری که چنین مغلوب هیجان شده در پی گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها باشد. اغلب شرکت‌ها سودهای جالب توجهی را در این گزارش‌ها شناسایی کرده‌اند. باید دید در روزهای آتی گزارش‌های ۹ ماهه می‌توانند ناجی بورس شوند یا بازار سهام دوباره در صف‌های فروش قفل می‌شود.

تا اینجای کار ۴۰ درصد نمادها با صف فروش مواجه هستند و حدود ۱۳ درصد صف خرید را تجربه می‌کنند. همچنین ارزش صف‌های فروش در حالی حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان است که صف خریدها ارزشی کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان دارند.

هر چند همچنان صف‌های فروش حجم و ارزش بسیار بیشتری دارند اما در قیاس با روز گذشته شاهد کاهش جدی آنها هستیم و اوضاع تا حدی بهبود یافته است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام تا ساعت ۱۰: ۱۵ دقیقه به ۵۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در قیاس با دیروز رشد مناسبی را نشان می‌دهد. تا اینجای کار خودروسازها، بانک‌ها و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات صنایع را داشتند. در بین نمادها هم شستا، خساپا و وتجارت بیشتر از بقیه معامله شده‌اند.

امروز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم. البته طی دقایق گذشته و با جهش قیمت‌ها در بازار این روند کندتر شده است. به طور کل هم از ابتدای بازار امروز در مجموع ۵۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است. باید دید در صورت تداوم فضای مثبت در بورس حقیقی‌ها به سمت خرید می‌چرخند یا نه.

از نکات جالب توجه بازار امروز تقاضای قدرت‌مند برای خرید دو etf دولتی است. هم پالایش و هم دارا یکم با صف خرید در محدوده مثبت ۱۰ درصدی همراهند.

229006