مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در آیین افتتاح 4 پروژه برق‌رسانی استان:

یزد؛ جزو برترین استان ها در بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، استان یزد را با دارا بودن ۱۶۷ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و 71.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی، از استان‌های برتر کشور در این زمینه دانست.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح ۴ پروژه برق‌رسانی استان یزد که با حضور استاندار ومدیران دستگاه‌های اجرایی استان و از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو برگزار شد؛ گفت: صنعت برق استان یزد حدود ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت تولید و ۱۸۰۵ مگاوات پیک مصرف برق را در ایام پیک‌بار تابستان داشته است که از این میزان، حدود ۷۵ درصد در بخش صنعت و 7 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

اسدی در توضیح پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این روز، پروژه توسعه ترانس دوم پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر را یکی از این پروژه‌ها دانست و ادامه داد: تامین نیاز مصرف رو به رشد منطقه، افزایش پایداری شبکه و اتصال نیروگاه خورشیدی به مدار، از اهداف این پروژه است که با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد بالغ بر ۳۸۰۰ کیلومترمدار و 7 هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور را داراست، اهمیت حفظ، نگهداری، ارتقا و بازسازی شبکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتفال و فوق‌توزیع نیز با هزینه 14.7 میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه عنوان کرد: برق‌رسانی به ۶ روستا با جمعیت ۱۳۸ خانوار نیز با زحمات مدیرعامل و همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و هزینه 3.2 میلیارد تومانی در مرحله بهره‌برداری است و خبر خوش این‌که تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخودار می‌باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مناسب مردم و صنایع و حمایت مدیران استان، بتوانیم از ایام زمستان که مدیریت مصرف گاز و برق مورد توجه همگان است، با موفقیت و بدون خاموشی گذر کنیم.

گفتنی است، مجموع اعتبار پروژه‌‌ نیروگاه خورشیدی چادرملو و سایر پروژه های صنعت برق استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

228977