قیمت اتریوم به نزدیک اوج تاریخی خود رسید

قیمت اتریوم با جهشی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به یک قدمی اوج تاریخی خود رسیده است. از سوی دیگر، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ثباتی نسبی در یک دامنه ۳,۰۰۰ دلاری در نوسان است.

به گزارش سایت خبری پرسون، کوین تلگراف، همزمان با جهش قیمت اتریوم و رسیدن به محدوده‌ای بالاتر از ۱,۳۰۰ دلار، قیمت بیت کوین هم در محدوده ۳۴,۹۵۵ تا ۳۷,۸۵۰ دلار و در داخل الگوی پرچم، دامنه نوسانات خود را محدودتر کرد و توانست از میانگین متحرک ۲۰ روزه عبور کند. این مسائل نشان می‌دهد که گاوهای بازار در تلاش‌اند تا کنترل روند بیت کوین را در دست بگیرند. از سوی دیگر، خرس‌ها هم تلاش می‌کنند تا جلوی این اتفاق را بگیرند. آمارها نشان می‌دهد که خریداران با ذهنیتی نزولی‌تر نسبت به گذشته، در هر کف قیمت بیت کوین می‌خرند.

نمودار قیمت بیت کوین

نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) پیش‌تر با بیان اهمیت عبور قیمت بیت کوین از ۴۰,۰۰۰ دلار گفته بود که در غیر این صورت، ممکن است سیلی از سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال روند حرکت می‌کنند، وارد بازار شوند و شاهد اصلاحی شدیدتر از اصلاح هفته گذشته باشیم.

ایوز رنو (Yves Renno)، مدیر معاملات در وایرکس (Wirex)، معتقد است که بیت کوین در حال تثبیت قیمت در محدوده‌ای بالاتر از ۳۵,۵۰۰ دلار است. این در حالی است که رویکرد کلی او در مورد بازار مثبت است.

به‌گفته وی، اصلاح قبلی فرصتی برای سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بازار بود تا بیت کوین بخرند. او از افزایش تعداد نهنگ‌ها و موجودی کمتر از میانگین ماینرها به‌عنوان شواهد این ادعا یاد کرده است.

رنو با اشاره به نوسانات بازارهای مشتقه، معتقد است که در هفته‌های آتی باید منتظر افزایش نوسانات قیمت باشیم. او در ادامه ضمن بیان دیدگاه مثبتش در میان‌مدت، افزود:

قراردادهای باز حالا دیگر پشت سر هم اوج تازه‌ای ثبت می‌کنند. از آنجایی که این مسئله نشان‌دهنده ریسک بیشتری برای لیکویید شدن در زمان اصلاح است، بازار هم پرریسک‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، لیکویید شدن بیشتر، باعث تشدید اصلاح قیمت می‌شود.

در این بین، قیمت اتریوم هم در ادامه روند صعودی قوی خود توانست به نزدیکی اوج تاریخی خود برسد. به‌گفته رنو، نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه قراردادهای آتی CME‌ در ماه فوریه و عرضه اتریوم ۲.۰ عامل اصلی این افزایش قیمت هستند. گفته می‌شود که عرضه اتریوم ۲.۰ باعث رونق بیش از پیش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شود؛ چراکه این حوزه بیشترین سود را از کاهش کارمزدها و شلوغی شبکه می‌برد. در حال حاضر هر واحد اتریوم با صعودی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۱,۳۱۹ دلار معامله می‌شود.

اخبار خوش در حوزه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال هم جهش اخیر را تسریع کرده است. انتخاب گری گنسلر (Gary Gensler) به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در دولت جو بایدن یکی از این اخبار است. گنسلر پیش‌تر در دانشگاه MIT‌ دوره‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال تدریس می‌کرده است.

خبر خوب دیگر، تمجید استفن هارپر (Stephen Harper)، نخست‌وزیر سابق کانادا،‌ از بیت کوین بود. به‌گفته هارپر، بیت کوین می‌تواند بخشی از سبد ارزهای ذخیره‌ای دنیا را به خود اختصاص دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱.۰۳ تریلیون دلار است و بیت کوین با سلطه‌ای ۶۵.۱ درصدی، بیشترین سهم را از این ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

منبع: ارز دیجیتال

228929