چرا فرهنگ «کُرد» آماج دست اندازی نابخردان داخلی قرار می گیرد؟

یادداشت/کُردها در سراسر دنیا به شجاعت، غیرت، امانتداری، پاکی طینت و نفس سلیم شناخته شده هستند. نسب این قوم به ایرانی الاصل بودن در تاریخ یاد شده اند که این پیشینه به نوعی افتخار است برای قوم بزرگ کُرد.

سایت خبری پرسون - چند روز پیش بود که برای چندمین بار، فرهنگ غنی و اصیل کُردها (لباس سنتی) توسط یکی از مجریان برنامه از رسانه ملی ایران که شعار ـ ایرانه من از هر قومی ـ را سر می دهد، پخش شد که بازتاب منفی گسترده ای در پی داشته است.

رسانه ملی هشتاد میلیون مخاطب داخلی از هر طیف قومی، مذهبی و بیشمار مخاطب فرامرزی دارد که نمادی از افکار و آرمانهای فرهنگی، ملی و مذهبی کشوری است به نام ایران که در سرتاسر گیتی، شهره به عدالت و برابری می باشد حال چگونه است که از این رسانه! یک مجری که فرآیند گزینش طی کرده تا بتواند یک برنامه زنده را مدیریت کند؛ به فرهنگی غنی به قدمت کل بشر اهانت می کند!؟

جواب این سوال از دو حالت خارج نیست.

- اول اینکه این شخص یا امثال ایشان طبق حب و بغض شخصی یا ناآگاهی از اصالت کهن کُرد، از سر نادانی چنین فتنه هایی به پا می کنند یا این فرآیند، یک تئوری سیستماتیک از پیش طراحی شده می باشد که از یک اتاق فکر با اهداف سوء قبلی، طراحی و ارائه می شود.

در حالت اول باید گفت که اشکال از مدیران رسانه ملی است که با شیوه غلط، افراد عقده ای و بی سواد را از کانالهای گزینش عبور می دهند تا روی آنتن ملی، افکار و عقاید سخیفانه خود را بدون مزه مزه کردن به زبان بیاورند؛ قوم کُرد که قدمت حتی کلاش های پایش (کفش سنتی کُردها) به دوران پیشدادی برمی گردد بزرگترین قوم بدون کشور در سراسر دنیا هستند با جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر به گستردگی کرانه هستی که لباس، فرهنگ، رسوم انسانی، موسیقی، رقص و آداب خاص این قوم در همه جای دنیا شناخته شده می باشد، آنوقت چطور است که یک شخص به خودش جسارت می دهد و به لباس کُردی با چنین قدمت تاریخی توهین می کند!؟

کُردها در سراسر دنیا به شجاعت، غیرت، امانتداری، پاکی طینت و نفس سلیم شناخته شده هستند. نسب این قوم به ایرانی الاصل بودن در تاریخ یاد شده اند که این پیشینه به نوعی افتخار است برای قوم بزرگ کُرد.

جایی که مقام معظم رهبری فرمودند: «قوم کُرد هر کجای دنیا باشند ایرانی هستند»، سندی دال بر این حقیقت آشکار است بنابراین توهین کنندگان به این اصالت درخشان، قطعا در نادانی محض و تاریکی به سر می برند که با جملاتشان حقارت خود را اینگونه جلوه گر می سازند.

در حالت دوم اگر چنین توهین هایی برنامه ریزی شده باشد و افرادی را برای این مقاصد کریه اجیر کرده باشند باز هم انگشت اتهام سمت رسانه ملی می رود که چطور با چنین فرآیندی همراهی می نماید؟

عوامل طراحی یا اجرایی این فتنه ها چگونه از رسانه ملی که هدایتگر افکار و اتحاد یک کشور است، سر درآورده اند و آیا ناظر بر پخش چنین برنامه ها و سریالهای مخرب سوگیرانه ای، خود صلاحیت لازم را دارند یا خیر!؟

ملت ایران متحد، متشکل از اقوام و ادیان مختلفی است که دوستانه و برادرانه با احترام تمام قد به همه وجوه هویتی دیگران در کنار هم قرنهاست زندگی می کنند و از زمان پذیرش دین مبین اسلام، برادری و برابری، اصل جدایی ناپذیر این خاک مقدس لاله گون شده است؛ طبیعی است اگر این اتحاد و اقتدار به منفعت کسانی نباشد که به نوعی آرزوی اضمحلال نظام و فرهنگ و خاک ایران زمین را دارند.

قوم کُرد با تعهد خونی که به این خاک مملکت دارد حافظ مرزهایش بوده و شهیدانی تقدیم آزادی کرده است؛ هوشیاری نجیبانه اقتضاء نموده که در برابر چنین هجمه هایی فراست به خرج دهد تا آبی بر آسیاب دشمنان داخلی و خارجی نباشد به این امید که مسئولان مرتبط پیگیر چنین اغتشاشات رسانه ای باشند.

زنده باد ایران

مریم اکبری ـ استان کردستان

228881