ثبت نام در سامانه سجام بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: افرادی که مشمول سهام عدالت هستند برای بهره مندی از مزایای این سهام در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه سود سالانه سهام عدالت بعد از برگزاری مجامع به شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز می‌شود،گفت: واگذاری سهام عدالت از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ با ابلاغ رهبر معظم انقلاب آغاز شد و سهامداران سهام عدالت با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir نسبت به انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام می‌کنند.

وی افزود: در روش مستقیم سهامداران به صورت مستقیم مدیریت سبد سهام خود را که شامل ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است، عهده دار هستند و این افراد می‌توانند به دلخواه ۶۰ درصد از سهام خود در این شرکت‌ها را به فروش برسانند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: در روش غیرمستقیم نیز به سهامداران سهام شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه تعلق می‌گیرد که با توجه به مبلغ اولیه سهام عدالت میزان سهام تخصیص یافته متفاوت است.

بهمن اظهار داشت: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام نسبت به احراز هویت، دریافت کُد بورسی و ثبت نام در یکی از کارگزاری‌ها اقدام کنند و پس از آن نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با نماد «وسکرشا» اقدام کنند.


بیشتر بخوانید؛

سقوط سهام عدالت به کانال 8 میلیونی


وی در خصوص ثبت نام در سامانه سجام گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه Sejam.ir قسمت مراکز ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام در منزل نسبت به ثبت نام به صورت رایگان اقدام کنند که لازمه آن داشتن سیم کارت فعال به نام سهامدار اصلی و شماره شبای بانکی است و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری‌ها نیست.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بازار سرمایه و ارزشمند بودن سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی سهامداران سهام عدالت توصیه میشود سهامداران از فروش سهام خود جلوگیری کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

به گفته بهمن از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۴۴۵ هزار نفر مشمول دریافت سهام عدالت شده اند که ۵۳ درصد از این افراد روش مستقیم و ۴۷ درصد هم روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده‌اند.

228787