مدیریت ۸ ساله تکنوکرات‌ها باعث قطعی برق بعد از ۳۸ سال!

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز‌های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علت مکرر برق در کشو، اظهارکرد: حدود چند ماه پیش آقای روحانی به مردم گفتند که بروید خدا را شکر کنید که گاز، آب و برق در کشور قطع نشده است برخی‌ها این حرف را جدی نگرفتند و به مزاح تلقی کردند، ولی این قطعی برق نشان داد که دولت در حوزه تولید برق و همچنین در حوزه استفاده صیانتی از حوزه‌های برقی و گازی مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: اصلا در ۳۷ یا ۳۸ سال پیش چنین اتفاقی به صورت گسترده در کشور وجود نداشت، اما در این ۸ سال به همت مدیریت تکنوکرات‌ها در کشور چنین اتفاقی رقم خورد و دوستان تکنوکرات باید به مردم توضیح دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید این شیوه مدیریت پاسخ دهد که به چه علتی و چرا قطعی برق آن هم در فصل زمستان به صورت گسترده اتفاق افتاده است و مطمئنا پاسخی برای این سوال ندارند، زیرا در این ۸ سال اقدام متناشبی انجام نداده اند.


بیشتر بخوانید:

چه ارتباطی بین بیت کوین و آلودگی هوا وجود دارد؟


سلیمی با بیان اینکه وضع آلودگی هوا به مرز هشدار رسیده است، تصریح کرد: امسال مدارس تعطیل هستند پس بهانه‌ای برای آلودگی هوا وجود ندارد که بگویند ترافیک عامل آلودگی است پس چرا هوا آلوده است؟.

وی افزود: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز‌های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه هرساله نیاز به افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت‌ها داریم، گفت: متاسفانه در این ۸ سال هیچ سرمایه گذاری در حوزه برق و منابع مصرفی دیگری در کشور صورت نگرفته است.

منبع: snn

228757