زلزله ۴.۵ ریشتری هرمزگان خسارتی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: امروز یکشنبه زلزله ۴.۵ ریشتری در حوالی روستاهای بندر کنگ خسارت جانی و مالی در برنداشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مهرداد حسن زاده افزود: این زلزله درروستاهای کلاتو، دژگان و سایه خوش از توابع بندرلنگه ساعت ۶ و۲۰ دقیقه امروز در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که با توجه به آمادگی مردم و نیروهای امدادی اتفاق خاصی رخ نداد.

وی ادامه داد: بعد از وقوع این زلزله هشدارهای مدیریت بحران در منطقه فعال شد و فرمانداران بندرلنگه، بندر خمیر وقشم به صورت آماده باش درآمدند، تیم های ارزیاب هلال احمر به محل حادثه رفتند و از سوی دیگر استاندار هرمزگان هم از ستاد استانی پیگیری موضوع شد که دراین مرحله هم به خیر گذشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یاد آور شد: درحال حاضر با توجه به زلزله روز گذشته وامروز در روستاهای دژگان و سایه خوش درحد ریزش دیوار وترک خودگی دیوار وواحدهای مسکونی بوده اما در روستای کلاتو ۸۰درصد خانه ها آسیب دیده است.


بیشتر بخوانید؛

مانور فرضی زلزله 6/6 ریشتری در یزد برگزار شد

ساکنان ۳ روستا در بندرلنگه اسکان اضطراری داده شدند / خسارت به ۸۰ واحد مسکونی در قشم و بندرلنگه +تصاویر


حسن زاده تصریح کرد: روز گذشته برای نزدیک به ۱۰۰ خانوار روستاهای آسیب دیده از زلزله چادر دراین روستاها نصب شد و ۱۰۰چادر دیگر هم برای نصب ارسال شده تا خانوارها براحتی بتوانند اسکان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ضمن تامین نیازهای اولیه مثل پتو، چراغ گرم کن ونفت، برآورد اولیه از زلزله اولی ابتدا ۸۰ واحد ولی درحال حاضر ۱۹۰ واحد آسیب دیده که ۱۲۵ واحد تعمیر و ۷۵ واحد احداثی است که با توجه به خشکت وگلی بودن مصالح این واحدها بایستی نوسازی شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای هر واحد مسکونی ۸۵۰ میلیون ریال وام با بهره ۴درصد و مدت ۱۵سال در نظر گرفته شده که ۱۰۰میلیون ریال آن بلاعوض است از همین رو برای رفاه حال مردم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته شده در محل روستاهای خسارت دیده مستقر شوند وزمینه تسهیلات وساخت مسکن را فراهم کنند.

وی بیان داشت: با توجه به عمق زیاد درحدود ۱۹کیلومتری و نزدیک بودن به دریا ،کانون اصلی این دو زلزله در دریا بوده و ازهمین رو خوشبختانه تلفات انسانی نداشته ولی با توجه به زلزله خیر بودن استان نیروهای امدادی همیشه به صورت آماده باش هستند.

زلزله دیروز هم مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد زلزله به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد شنبه کنگ در استان هرمزگان را لرزاند که کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعیدو بندر قشم و روستاهای سایه خوش و حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند که در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزارو ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

228669