در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گروه صنایع بهشهر اتفاق افتاد:

امضای تفاهم نامه‌ ای برای اشتغالزایی و جهش تولید

این روزها که شرکت‌های تولیدی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، خبرهای خوبی را هم شاهد هستیم که صبح امروز با حضور فرهاد دژپسند و بازدید او از خطوط تولید شرکت صنعتی بهپاک، وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر، به منظور رفع موانع تولید و با حضور مدیران عامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و گروه سرمایه گذاری توسعه ملی تفاهم نامه‌ای مشترک امضا شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه بازدیدهایی که از واحدهای تولید استان مازندران داشت، با حضور در شرکت صنعتی بهپاک، وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر از خطوط تولید این کارخانه بازدید کرد.

دژپسند: نباید به قدمت بیش از ۵۰ ساله برند خوشنامی نظیر بهپاک بی توجه بود

در جریان این بازدید که ۲۷ دی ماه ١٣٩٩ با حضور فرهاد دژپسند، سید مهدی سدیدی، امیرتقی خان تجریشی، مجید محسنی مجد و جمعی از مقامات و مسئولین استان مازندران و شهرستان بهشهر صورت گرفت، وزیر اقتصادی و امور دارایی اظهار داشت: متاسفانه شهرستان بهشهر از نرخ بالای بیکاری رنج می برد و به مدد طرح‌های اینچنینی باید به رشد اشتغالزایی در منطقه کمک شود.

وی افزود: بهپاک در حوزه فعالیت خود برند خوشنامی محسوب می‌شود و نباید به قدمت بیش از ۵۰ ساله این شرکت بی‌توجه بود و ضروری است که به تقویت و ماندگاری این برند کمک کنیم.

دژپسند با تاکید بر این که با امضای تفاهم نامه حاضر به طور مستقیم برای تعداد ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد‌، ادامه داد: این گام بزرگی است و تولید درون زا را توسعه می‌دهد که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه اظهار داشت: این اقدامات به برکت ایام فاطمیه انجام می شود و باید از برکت کوثر گونه ایام شهادت ایشان به خوبی بهره مند شویم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: چنین طرح هایی به رونق اقتصادی شهرستان بهشهر کمک بسیاری خواهد کرد، مردمی که همواره در راه جنگ علیه دشمنان، انقلاب و حفظ نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

سید مهدی سدیدی : تقویت شرکت های صنعتی با سابقه ای نظیر بهپاک موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در این مراسم گفت: رابطه مستقیمی میان قدمت و توسعه وجود دارد و از آن جا که مبنای ما همواره اصالت در تولید است باید این تولیدکنندگان قدیمی را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: زنجیره تولید از کشاورزان منطقه تا تصفیه روغن، بسته بندی و توزیع در کنار یکدیگر می توانند ایجاد ارزش افزوده کنند.

سدیدی با اشاره به این که بهپاک جزو بهترین خطوط روغن کشی است، خاطر نشان ساخت: در سال مالی 99 به صورت کارمزدی 190 هزار تن دانه روغنی در این کارخانه به روغن خام تبدیل شد.

وی اظهار داشت: این کارخانه ظرفیتی 300 هزار تنی را داراست که در صورت تحقق می تواند منجر به تولید 100 هزار تن روغن خام و 200 هزار تن کنجاله شود.

‏‎امیر تقی خان تجریشی عنوان کرد: رفع موانع تولید با امضای تفاهم نامه مشترک صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و گروه توسعه ملی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز گفت: بر اساس منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سالی که شعار آن جهش تولید است، تلاش داریم تا گام‌های موثری در جهت رفع موانع موجود برداشته شود.
‏‎وی در ادامه افزود: به همین منظور برای رفع محدودیت ناشی از ماده 16 قانون رفع موانع تولید که بانک ها و شرکت های تابعه را از سرمایه گذاری منع می‌کند، با صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها وارد مذاکره شدیم که پس از انجام مذاکرات فشرده، قرار بر این شد با صندوق در قالب مشارکت، سرمایه گذاری و تامین مالی تفاهم نامه‌ای امضا کنیم.

مجید محسنی مجد: احداث کارخانه تصفیه روغن اقدامی است هوشمندانه در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی

مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه تشریح کرد: ضرورت اتخاذ استراتژی جدید برای توسعه اقتصاد پایدار با مزیت‌های رقابت پذیر بر اساس هم افزایی، تولید مشترک، توسعه پایدار، توانمند سازی و اشتغال محوری، طرح سرمایه گذاری در شرکت بهپاک در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به لحاظ این که شرکت بهپاک توانایی تولید 90 هزار تن روغن خام سویا، کلزا و آفتابگردان را در طول یک سال دارا می‌باشد و تا به حال با فروش روغن خام به شرکت‌های تصفیه روغن، حداقل حاشیه سود را برای این شرکت به همراه داشته است، لذا مقرر شد با احداث خط تصفیه روغن 350 تن در روز و سالانه 105 هزار تن روغن را تصفیه نماید و به جای خام فروشی ارزش افزوده بیشتری را برای سهامداران و ذینفعان خود ایجاد نماید.

محسنی مجد اظهار داشت: این اقدام در وضعیتی انجام شده که از طرفی شهرک صنعتی بهشهر در مسیر بندر امیرآباد به عنوان بندر وارد کننده دانه‌های روغنی و روغن خام از کشورهای حوزه CIS، مکانی مناسب جهت نصب و راه اندازی کارخانه می‌باشد و با توجه به سود بسیار خوب این سرمایه گذاری در عرض چهار سال برگشت کل سرمایه تضمین می‌گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خرسندیم که امروز وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به اهمیت این موضوع اشراف کامل داشتند و حضورشان در این کارخانه با قدمت بیش از پنجاه ساله در شهرستان بهشهر، نوید بخش اشتغالزایی و سودآوری بیشتر برای شهرستان بهشهر و مجموعه گروه توسعه صنایع بهشهر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

گروه توسعه صنایع بهشهر پنجاه ساله شد/ تجلی ۵۰ سال کار و تلاش صادقانه


امیر حمزه توسلی: رشد 36 درصدی سود عملیاتی بهپاک نسبت به سال گذشته

مدیرعامل بهپاک با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در سالی که نشست سر گذاشت خاطر نشان کرد: در این سال مالی، سود 36 درصدی عملیاتی را نسبت به سال گذشته در شرکت بهپاک شاهد بودیم.

وی با اشاره به سود خالص 30 درصدی با مبلغ 225 میلیارد ریال و افزایش سود پایه هر سهم برابر بوجه پیش بینی شده گفت: این در حالی است که در ابتدای 6 ماهه اول، 46 درصد از بودجه عقب بودیم و در 6 ماهه دوم هم بودجه 6 ماهه اول را جبران کردیم و هم 100 درصد بودجه 6 ماهه دوم و30 درصد بالاتر از بودجه محقق شد و این مهم میسر نبود مگر با تلاش شبانه روزی همه پرسنل که با عزم خود تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

توسلی با اشاره به این که با وجود ظرفیت 500 هزار تنی روغن کشی در مجموع برای 29 هزار تن ارز به این شرکت، اختصاص داده شد گفت : این میزان ارز برای یک ماه فعالیت بهپاک کفایت می کند، که ما برای حل این مشکل ١٠٠ درصد پروتیین تولیدی را از طریق خرید کنجاله بلغوری استحصال شده از منبع استحصالات کارمزدی تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک تصریح کرد: در زمینه بومی سازی خط تولید و ارتقای دانش فنی نیز موفق شدیم دستگاه پروتئین ساز وینگل و بولر که مبلغ واردات آن 5/1 میلیون دلار می باشد را به همت پرسنل متخصص این شرکت با کمتر از پنج میلیارد تومان در داخل کشور بومی سازی کنیم. این در حالی است که 2 ماه پیش خط سوم این دستگاه را افتتاح کردیم و خط چهارم آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و با راه اندازی این خط پروتئین ساز، 15 تن به میزان تولیدمان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به طرح احداث سوله خوراک دام و طیور و انبار 5000 تنی کنجاله گفت : این طرح ها تا چند ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید و به این ترتیب بین 70 تا 100 نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت رفع مشکل تامین ارز جهت فعالیت خطوط تولید کارخانه با تمام ظرفیت خاطر نشان ساخت: کارخانه بهپاک با قدمتی 50 ساله تاثیرات فراوانی بر رونق استان دارد که لازم است طرح های توسعه ای آن با عزمی راسخ پیگیری و اجرا شود.

لازم بذکر است شرکت بهپاک با قدمت ۵٠ ساله‌اش، یکی از کارخانه‌های تولیدی '' وبشهر '' و شهرستان بهشهر و استان مازندران است که با داشتن بیش از ۵٠٠ نفر نیروی کارآمد و متخصص و اجرای طرح‌های توسعه‌ای می‌تواند نتایج ارزشمند بیشتری از خود نشان دهد.

228642