مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت:

کاروان غم شهادت حضرت زهرا(س) در استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: کاروان غم شهادت حضرت زهرا(س) در اراک، خنداب و کمیجان برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پرسون گفت: یکی از مهمترین اولویت هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات در برگزاری مراسم عزاداری فعالیت برمبنای قانون و مجوزهای ستاد کرونا بوده است و تمامی مجموعه ها و افراد مکلف به رعایت دستورات این ستاد هستند.
وی افزود: با توجه به مجوز ستاد کرونا در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و برنامه‌های فاطمیه با رعایت درست و دقیق پروتکل‌ها برگزار شد به طوری که باید گفت بیش از 90 درصد هیئات دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند که در مسیر برگزاری به آن چند درصد هم تذکر داده شد و موارد اصلاح شد.
عباسی بیان کرد: با این حال، مراسم عزای حضرت زهرا(س) در هیئات و حسینیه‌ها که از سوی مسئولان ستاد کرونا تائید و مشخص شد با رعایت درست و دقیق پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه یاس کبود در خمین و همزمان با این ایام، همچنین نمایشگاه غریب مدینه و همچنین خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) از سوی هیئات مذهبی استان از دیگر اقدامات فرهنگی بود که در عین برگزاری و بزرگداشت ایام فاطمیه تلاش شد دستورات بهداشتی هم به درستی رعایت شود.

وی عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوب و مهم در ایام فاطمیه برگزاری مراسم پایان دوره مرکز آموزش مداحی مصباح‌الهدی بود که در آن 400 نوجوان اراکی که در دوره آموزش مداحی حضور داشتند شرکت کردند که باتوجه به سن و قشر نوجوان که از اهمیت بالایی در حوزه فرهنگی برخوردار است یک اتفاق قابل توجه در عرصه فرهنگی و دینی استان قلمداد می‌شود.
عباسی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این ایام جمع‌آوری نذورات در هیئات بود که پس از جمع‌آوری در قالب کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان هر شهرستان از سوی هیئات توزیع و تقسیم گردید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری کاروان غم در استان مرکزی گفت: تاکنون مجوز برگزاری کاروان غم شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در شهرهای اراک، خنداب و کمیجان از سوی ستاد کرونا صادر شده که در اراک این مراسم از ساعت 10 صبح از میدان شهدا تا مصلای بیت‌المقدس ادامه دارد.
وی افزود: در سایر شهرها نیز ملاک نظر ستاد کرونا است و ما در هرحال خود را تابع نظرات و تصمیمات این ستاد می‌دانیم، مراسم اراک هم از سوی هیئات بوده و کار مشارکتی هیئتی از سوی هیئات و شورای هیئات اراک خواهد بود که مراسم سخنرانی و عزاداری در جوار شهید تازه شناسایی شده در مصلی برگزار خواهد شد.

228641