پولکادات با رشد شدید خود جایگاه ریپل در بازار را تصاحب کرد

پس از افزایش شدید قیمت پولکادات، این ارز دیجیتال با تصاحب جایگاه ریپل، به رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کوین تلگراف، پولکادات یکی از ارزهای دیجیتال موفقی است که در بازار صعودی فعلی، توانسته است قیمت خود را چند برابر کند. در حال حاضر هر واحد پولکادات در محدوده ۱۴.۷۳ دلار معامله می‌شود و توانسته است جایگاه ریپل در بازار را بگیرد.

ارزش بازار پولکادات با احتساب جهش ۵ درصدی‌اش در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که تا چند روز پیش، این ارز دیجیتال در محدوده ۱۰ دلار معامله می‌شد.

نمودار قیمت پولکادات

جهش فعلی قیمت، از محدوده‌ای کمتر از ۱۱ دلار شروع شد. در مدت کمی، این ارز دیجیتال توانست اوج تاریخی ۱۴.۸ دلاری را ثبت کند و پس از آن تا ۱۴.۴ اصلاح شد.

داده‌های پلتفرم پولکادات نشان می‌دهد که سکه‌های درگردش این شبکه بیش از ۱ میلیارد واحد است. داده‌های مساری هم نشان می‌دهد که فاصله حقیقی ارزش بازار پولکادات و ریپل، حدود ۳ میلیارد دلار است.

این در حالی است که داده‌های کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) فاصله پولکادات و ریپل را کمتر از گزارش‌های پولکادات و مساری نشان می‌دهد. شبکه پولکادات به‌عنوان رقیب اسمارت چین بایننس و اتریوم شناخته می‌شود. نکته جالب اینجاست که اضافه‌شدن پولکادات به پلتفرم کوین مارکت کپ هم تأخیر انجام گرفته بود.

شبکه پولکادات از پروتکل چند‌زنجیره‌ای (Multichain) بهره می‌برد و از چندین زنجیره موازی استفاده می‌کند که پاراچین (Parachain) نام دارند. از این فناوری در اتریوم با‌عنوان شاردینگ (Sharding) یاد می‌شود. چارچوب بلاک چینی پولکادات هم سابستریت (Substrate) نام دارد. سازگاری پولکادات به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را به شبکه‌های بلاک چینی دیگر متصل کرد. این بلاک چین همچنین قابلیت پردازش هزاران تراکنش بر ثانیه را هم دارد. به‌گفته بسیاری پولکادات قاتل اتریوم است.

بسیاری از کارشناسان عرضه شبکه آزمایشی پاراچین روکوکو (Rococo) را عامل جهش اخیر می‌دانند. بسیاری در جامعه پولکادات معتقدند که از این پس شرکای بیشتری به‌سمت این ارز دیجیتال کشیده می‌شوند.

مشکلات حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در اتریوم و چالش‌های مقیاس‌پذیری در این شبکه از دیگر عوامل رشد قیمت پولکادات عنوان شده است. صد البته نباید عوامل تکنیکال را هم در این افزایش قیمت نادیده گرفت.

منبع: ارز دیجیتال

228615