همزمان با سالگرد تاسیس بانک مسکن صورت گرفت:

انتشار۳۰ هزار میلیارد اوراق گواهی سپرده با نرخ ۱۸ درصد

رییس اداره کل خزانه و نقدینگی بانک مسکن از انتشار ۳۰ هزار میلیارد اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۱۸ درصد همزمان با هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بانک مسکن خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن کریمی با اشاره به اینکه بانک مسکن از تاریخ بیست و پنجم دیماه تا زمان تکمیل ظرفیت، در تمام شعب سراسر کشور نسبت به فروش اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه 18 درصد اقدام خواهد کرد،گفت: بر اساس مجوزهای اخذ شده از بانک مرکزی و برنامه ریزی های صورت گرفته، اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک طی 3 مرحله و مجموعاً تا سقف 30،000 میلیارد ریال، اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه 18 درصد منتشر خواهد کرد.

وی درباره ویژگی‌های اوراق توضیح داد: این اوراق با نام است و به صورت الکترونیکی در واحدهای یک میلیون ریالی منتشر می شود. دارای سررسید یکساله بوده، سود آن در مقاطع ماهانه پرداخت می گردد و معاف از مالیات خواهد بود. ضمن اینکه در صورت بازخرید قبل از سررسید، به صورت روز شمارنرخ سود سالانه ۱۰ درصد به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. کریمی افزود: به عبارت دیگر سود مناسب، ریسک پایین و قابلیت نقدشوندگی بالا، از مزایا و ویژگی های برجسته این اوراق است.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به جذابیت اوراق گواهی سپرده برای مشتریان، پیش بینی می شود تقاضای قابل توجهی برای خرید این اوراق وجود داشته باشد و مورد استقبال مشتریان واقع شود.

کریمی در پایان گفت: علاقمندان به خرید اوراق گواهی سپرده بانک مسکن می‌توانند به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه نموده و از این سپرده گذاری مناسب بهره مند شوند. لازم به ذکر است محدودیتی در تعداد اوراق خریداری شده تا تکمیل ظرفیت تعیین شده در این مرحله وجود ندارد.

228608