کسب مهارت های انسانی و اسلامی پادزهر طلاق های جامعه

یادداشت/ اصلاح وضعیت طلاق راه کارهای بسیاری دارد که در قدم آغازین به خود زوج و زوجه بستگی دارد که رعایت اخلاق و تقوی و دلبستگی خود را به خانواده را افزایش داده و هریک جهت استحکام زندگی خود تلاش بیشتر بنمایند و نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند .

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس فعالیت پژوهشی که اخیرا بدست آوردم بیشترین دلایل آمار طلاق خانم ها تنوع طلبی آقا، بیکاری و نیز اضطراب و تشویش ناشی از بیکاری که احیانا با عدم وجود اعتقادات دینی؛ منجر به روی آوری به مشروبات الکلی و مواد مخدر می شود. از عوامل دیگر طلاق بی اعتمادی مرد به زن و احیانا خیانت زنان به شوهران به دلیل بی ایمانی و عدم توجه به آموزه های انسانی و اسلامی و عدم تامین زن از لحاظ مالی و عاطفی می باشد.

ولی مهم ترین دلیل که به طلاق می انجامد، مشکلات مالی اس . با این حال درصد قابل توجهی از خانم هایی که طلاق گرفتند از زندگی خود رضایت نداشته و بقیه رضایتی نسبی داشتند. طلاق عاطفی نیز پدیده دیگری از جلوه های خطا و آسیب اجتماعی است از اینرو به دلیل عدم ثبت اینگونه طلاق ها؛ محاسبات آماری طلاق را دچار اشکال می شود.


بیشتر بخوانید؛

بحث ازدواج و طلاق در کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان مد نظر است


اصلاح این وضعیت راه کارهای بسیاری دارد که در قدم آغازین به خود زوج و زوجه بستگی دارد که رعایت اخلاق و تقوی و دلبستگی خود را به خانواده را افزایش داده و هریک جهت استحکام زندگی خود تلاش بیشتر بنمایند و نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند . بی تردید طلاق بازتاب های ترمیم ناپذیری را در پی خواهد داشت که مهمترین آنها، اثرات جبران ناپدیر آن در فرزندان طلاق خواهد بود که جای بحث وسخن بسیار است. سابقا زندگی های سنتی با دیانت زوجین از آرامشی دلپذیر و استمرار برخوردار بود و طلاق کم تر دیده می شد و آن را امری ناپسند می شمردند و بزرگتر ها وریش سفیدهای فامیل اختلافات را برطرف می کردند اما امروزه با وجود مشکلات مالی و اقتصادی و سبک زندگی متفاوت و مدرنیزم و فزونی اختلالات روانی و… دیگر طلاق رفتاری ناهنجار و غیر معمول و آخرین تیر ترکش اصلاح خانواده و راه حل مناقشات زوجین تلقی نمی گردد.

آمار طلاق در ایران رو به رشد و تاسف آور است لذا ضروری است که با استعانت از متخصصان برای آن چاره اندیشی شود و راه کارهای عملی جلوگیری از طلاق شتابزده و بدون تامل؛ به درستی تبیین گردد، شاید به جرات بتوان آموزش های دوره متوسطه که بدون کسب مهارتهای زندگی سالم و اسلامی است و پرداختن و رجوع به سنتها است را عامل ناهنجاریها در مساله طلاق زودرس دانست در صورتی که بنظر می رسد باید زمان بیشتری به مهارت های رفتاری در زندگی و آموزش اخلاق پرداخته شود.

نویسنده: سارا پیرانه

228601