مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

تاکنون سه ناشر از اردبیل برای حضور در نمایشگاه کتاب اعلام امادگی کرده اند

تاکنون سه ناشر از اردبیل (دانشگاه محقق اردبیلی، خط هشت و نایاب) برای حضور در نمایشگاه کتاب اعلام امادگی کرده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالله بحرالعلومی در نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اردبیل گفت: با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده امکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت حضوری امکان پذیر نیست و این نمایشگاه هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا 800 ناشر امکان حضور در نمایشگاه را داشتند اما با توجه به دسترسی عموم مردم به فضای اینترنتی تعداد ناشر به یک هزار و پانصد افزایش یافت و تاکنون سه ناشر از اردبیل(دانشگاه محقق اردبیلی، خط هشت و نایاب) برای حضور در نمایشگاه کتاب اعلام امادگی کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: نخستین نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب تهران از 1 تا 6 بهمن ماه برگزار خواهد شد و به صورت 24 ساعته با تخفیفات 20 درصدی همراه کاربران خواهد بود.

عبدالله بحرالعلومی اظهار کرد: سایت نمایشگاه بین المللی استفاده همزمان برای حدود یک میلیون و پانصد هزار نفرکاربر را دارد و ارسال رایگان پست کتاب های خریداری شده تا سقف پانصد هزار ریال را فراهم خواهد کرده است.

وی گفت: دانشجویان و طلاب تا سقف خرید 200 هزار تومان(120 هزار تومان سهم خودشان و 80 هزار تومان یارانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اساتید دانشگاه و حوزه ها تا سقف خرید 400 هزار تومان (200 هزار تومان سهم خود اساتید و 200 هزار تومان یارانه معاونت امور فرهنگی، اهالی قلم نیز براساس ضوابط تعیین شده و رتبه بندی سیستم از 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید؛

۳۵ درصد از زمین پادگان اردبیل برای ساخت خانه‌های مسکونی اختصاص یافته است


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید از ظرفیت های سینما، تلویزیون و فضای مجازی استفاده کرد و باید تلاش کرد مانند گذشته اهمیت تقدسکتاب در بین خانواده های ایرانی بیشتر شود.

عبدالله بحرالعلومی ادامه داد: مردم و علاقه مندان به کتاب می توانند سوالات ضروری خود در مورد نمایشگاه مجازی کتاب تهران را با شماره تماس 02191009898 مطرح کنند.

228584