معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، چهارمحال و بختیاری:

واگذاری حق بهره‌برداری از قلعه تاریخی چالشتر لغو شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری حق بهره‌برداری از قلعه تاریخی چالشتر در استان چهارمحال و بختیاری لغو شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، کوروش باباییان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: قلعه تاریخی چالشتر از فهرست مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خارج‌ و حق بهره‌برداری از آن لغو شد.

وی افزود: نیمی از بنای تاریخی قلعه چالشتر در اختیار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست و واگذاری حق بهره‌برداری از این بنا به بخش خصوصی، احتمال بروز مشکلاتی را به دنبال داشت.

باباییان به استقرار سه موزه مهم سنگ، حمام و مردم‌شناسی در این بنای تاریخی اشاره و اضافه کرد: در صورت واگذاری حق بهره برداری این بنا به بخش خصوصی، لازم بود موزه‌های موجود در این بنا نیز جابه‌جا شود که به دلیل اهمیت و جایگاه بنا در فضای فرهنگی و اجتماعی استان، طرح واگذاری لغو شد.

باباییان یادآور شد: به‌زودی طرح راه‌اندازی موزه‌های صنایع‌دستی با نگاه ویژه به حرفه آهنگری و دست‌بافت‌های محلی در قلعه چالشتر اجرا می‌شود و مجموع موزه‌های موجود در این بنای بازمانده از دوره قاجاریه به پنج موزه افزایش خواهد یافت.

228573