معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

غیر قانونی بودن هر گونه استحصال در دریا و خوریات

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام اینکه هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است، افزود: حفاظت از سواحل و خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از سواحل جنوب استان بوشهر، پارک ملی نای‌بند و خوریات شهرستان دیر ضمن تاکید بر حفاظت از اکوسیستم دریایی و تالاب‌ها بیان کرد: هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است و حفاظت از سواحل، خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این بازدید عنوان کرد: تمام خوریات و تالاب‌های استان شناسایی شده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از هرگونه تخریب و آلودگی تالاب‌ها وفق قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها جلوگیری و حفاظت از اکوسیستم دریایی از اولویت‌های مهم محیط زیست بوشهر است.

فرهاد قلی نژاد افزود: در دو سال اخیر ضمن اخطار به آلوده‌کنندگان محیط زیست دریا علیه شرکت‌ها و افرادی که به اخطاریه‌ها توجه نکره‌اند شکایت شده و خسارت‌های زیست محیطی در حال مطالبه است.

در این بازدید ضمن بررسی سواحل شهرستان‌های کنگان و عسلویه از جنگل‌های حرای نای بند و سایت احیا و تکثیر جبیر نای‌بند و خور دیر بردستان نیز بازدید شد.

228569