دیدار

استاندار مرکزی با خانواده شهیدجعفر نوروزی دیدارکرد

استاندار مرکزی در دیدار با خانواده شهیدجعفر نوروزی گفت: شهید نوروزی از رزمندگان دلیر، جسور و شجاعی بود که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از میهن جان خود را فدا کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این دیدار افزود: آزادی، امنیت و آرامش امروز مرهون دلاوری های جانبازان، آزادگان و ایثارگران و خون پاک شهدا است.

وی اظهار کرد: شهید نوروزی علی رغم جوانی و داشتن خانواده و فرزند برای دفاع از ناموس وطن از جان و خانواده خود گذشت و در دوران اسارت نیز جوانمردانه شکنجه های دشمن بعثی را تحمل کرد.

استاندار مرکزی یادآور شد: ارادت این شهید بزرگوار به حضرت زهرا(س) از ویژگی های شاخص شهید نوروزی است و همین ارادت امروز باعث شده تا ایشان در ایام فاطمیه تفحص شده و به خاک سپرده شوند.

آقازاده ادامه داد: شهید نوروزی و سایر شهدا از رهروان راه امام راحل و متعهد به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند، لذا یادآوری دلاوری ها و شجاعت شهدای ۸سال دفاع مقدس برای نسل جوان از مهمترین وظایفی است که همه بر دوش داریم.
وی نقش همسران و مادران شهدا را ارزشمند خواند و گفت مسئولیت همسران شهدا کمتر از خود شهدا نیست، وی تربیت فرزندان شهدا در سایه انقلاب و راه شهدا را بسیار سخت و سنگین دانست وگفت فداکاری همسران شهدا نشان از عزم و همت همسران شهدا برای زنده نگه داشتن راه امام و انقلاب و شهدا است که ستودنی است.

شهید جعفر نوروزی از جوانان ۲۲ساله ساکن اراک و با اصلیت کرد کرمانشاه است که در عملیات نیمه شعبان در سال ۶۹ مفقود الاثر شده و ۳۰ سال بعد در ایام فاطمیه پیکر وی تفحص شده است.

شهیدجعفر نوروزی از رزمندگان نخبه و مسلط به زبان عربی،کردی و انگلیسی بوده است.

228492

مطالب مرتبط