رکورد دیگر بورس

در معاملات امروز هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. این بالاترین رقم خروج پول حقیقی در ۲۰ روز کاری گذشته از ۲۵ آذر به این سو است.

به گزارش سایت خبری پرسون، در معاملات روز ‌سه‌شنبه، شاخص کل بورس ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. ریزش ۴۰ هزار واحدی دومین سقوط بزرگ شاخص در دی ماه است. بیشترین ریزش شاخص در تاریخ ۱۳ دی ثبت شد که بیش از ۴۳ هزار واحد نزول کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۶ هزار و ۱۶۵ واحد پایین آمد و در رقم ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۷۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات روز سه‌شنبه فارس (صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس)، فولاد (فولاد مبارکه) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

در معاملات امروز هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. این بالاترین رقم خروج پول حقیقی در ۲۰ روز کاری گذشته از ۲۵ آذر به این سو است.

بیشترین خروج پول حقیقی را سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان بود. پس از فملی، فولاد (فولاد مبارکه) و وتجارت(بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های دو گروه پالایشی و بانکی کاهش یافت.

شپنا، شبندر، شتران، شنفت، شبریز، ونفت، شبهرن، شرانل، شاوان، شپاس و شراز نمادهای گروه پالایشی بودند که کاهش قیمت داشتند و نمادهای بانکی وتجارت، وبملت، وملل، وپاسار، وبصادر، وخاور، وپارس، ونوین، وسینا، وکارح و وکار نیز همگی با افت قیمت مواجه شدند.
افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷ هزار و ۹۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۹ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان رسید.
عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید ۴۵ درصد کاهش یافت و به رقم ۸۵۷ میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش ۲۰۸ درصد افزایش یافت و ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان شد. این بالاترین رقم صف فروش در ۲۰ روز کاری گذشته از ۲۵ آذر به این سو است.

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای سومین روز پیاپی با صف‌ خرید ۲۲۴ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و‌های وب بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۳۲ میلیارد تومانی داشت. پس از وتوصا، گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین صف فروش را داشتند.

228267