فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۴۰۰۰ محکوم متواری/ مخالف ادامه خاموشی‌های تهران هستیم


سردار رحیمی با اشاره به اجرای دومین دوره طرح صاعقه در پایتخت گفت: از اراذل و اوباش مسلح تهرانی۱۰ قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان ادامه اجرای طرح صاعقه در جمع خبرنگاران، که صبح امروز سه شنبه بیست و سوم دی ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: از اراذل و اوباش مسلح تهرانی۱۰ قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

رحیمی با اشاره به مخالفت پلیس با ادامه خاموشی‌های شبانه شهر افزود: ما معتقدیم که ادامه خاموشی‌ها فضا را برای ناامنی مجرمین آماده می‌کند و ما مخالفت خود را در شورای تأمین هم مطرح کرده‌ایم و علت این مخالفت، تامین امنیت مردم و اهمیت این امنیت است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: افزایش جرائم خرد پلیس نسبت به سال گذشته تنها ۲ درصد است و این در حالی است که کشفیات پلیس در این زمینه با رشد ۸ درصدی نسبت به میزان مشابه سال قبل همراه بوده است.

رحیمی گفت: طرح امنیت شبانه تهران از ۳ شب پیش شروع شده است و گشت‌های مقطعی در بزرگراه‌ها و جاده‌ها امنیت شهروندان را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید برای شب‌های تهران و امنیت آن فکری بکنیم و پلیس در حال اجرای طرح ویژه به این منظور است هچنین۴۰۰۰ محکوم متواری داشتیم که همگی دستگیر شدند و با آن‌ها مطابق قانون برخورد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره تشریح وضعیت محکومان متواری، تاکید کرد: ۴۰۰۰ هزار متهم متواری کسانی بودند که هر کدام پس از صدور قرار قضائی و صدور حکم دیگر مراجعه‌ای نداشته و با وثیقه آزاد شده و بازنگشته اند و نیروی انتظامی طی ۳ ماه اخیر با اقدامات هماهنگی که با دادستانی انجام داده است این افراد را دستگیر و وضعیت آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است و دستگیری همه محکومین فراری که به مراجع قضائی مراجعه نکنند همچنان به طور ویژه در دستور کار ما قرار دارد.

رحیمی گفت: در اجرای طرح صاعقه ۳۶۸ نفر از سارقین و زورگیرانی که در زمان ارتکاب جرم از سلاح سرد مثل قمه، دشنه، چاقو و ابزاری این چنینی استفاده می‌کردنددستگیر شدند.

وی اضافه کرد: گفت: ۱۴۵ نفر از اراذل و اوباش و همچنین ۱۴۹ نفر از مجرمانی که توزیع کننده سلاح سرد و شبه سلاح بودند نیز در دومین مرحله از طرح صاعقه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: بر اساس آمار پلیس تعداد ۲۴ واحد صنفی که اقدام به تهیه، توزیع و فروش سلاح سرد و شبه سلاح می‌کردند نیز پلمب شدند.

رحیمی با اشاره به مخالفت پلیس با ادامه خاموشی‌های شبانه شهر افزود: ما معتقدیم که ادامه خاموشی‌ها فضا را برای ناامنی مجرمین آماده می‌کند و مادمخالفت خود را در شورای تأمین هم مطرح کرده‌ایم و علت این مخالفت، تامین امنیت مردم و اهمیت این امنیت است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح امنیت شبانه تهران با استفاده از ظرفیت یگان امداد، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری در میادین مهم و خیابان‌های مهم آغاز شده است و کاهش ۱۰ درصدی جرائم در این مدت کوتاه محسوس است.

228238