آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از نبود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی و بومی این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی حسینی اظهارداشت: از اقدامات حوزه دامپزشکی سیستان و بلوچستان می‌توان به تشدید مراقبت فعال در بازدیدهای میدانی از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با همکاری محیط زیست،اقدامات نظارتی بر کامیون‌ها و خودروهای حمل طیور و فرآورده‌های آن و نیز پیگیری قضایی خودروهای متخلف حمل طیور و فرآورده‌های آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید گوشت سفید مورد نیاز را به صورت کشتار روز بهداشتی و منجمد از مراکز مورد مجاز تهیه کنند افزود: از آنجایی که انتقال آنفلوآنزا از طریق پرنده زنده است ذبحی که خارج از کشتارگاه انجام می‌شود در انتقال آن نقش دارد.


بیشتر بخوانید؛

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب شادگان


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خودداری از ذبح پرنده در معابر عمومی و خانه‌ها و تماس با پرنده زنده، توصیه دیگر ما به شهروندان است بویژه افرادی که پرنده در خانه و روستا نگهداری می‌کنند حتما باید داخل قفس بوده و ارتباطی با پرنده‌های آزاد پرواز نداشته باشند.

به گزارش ایرنا هم‌اینک آزمایشگاه‌های مجهز دامپزشکی‌ در زاهدان فعال هستند و بخش خصوصی فعال در زمینه دام و فرآوردهای دامی در استان می‌توانند پس از ارائه گزارش کار از حمایت‌های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بهره‌مند شوند همچنین چهار کلینیک و چندین داروخانه تحت نظارت دامپزشکی در این شهرستان برای درمان دام‌های کوچک و حیوانات خانگی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

228231

مطالب مرتبط