مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

سنندج و سقز در شرایط نامساعد هوا / ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نقشه های جدید هواشناسی نشان می دهد که از روز جمعه سامانه بارشی به تدریج از مناطق غربی وارد استان کردستان می شود.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: آخرین بررسی های هواشناسی نشان می دهد که تا پایان هفته جاری پدیده خاصی در سطح استان کردستان نداریم.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: تنها پدیده غالب در این مدت افزایش ابر در برخی از ساعات و نیز افت کیفی وضعیت استاندارد هوا می باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه این وضعیت باعث شده است که شاهد وارونگی آب و هوا در شهرهای بزرگ این استان باشیم، اظهار داشت: از سوی دیگر نقشه های جدید هواشناسی نشان می دهد که از روز جمعه سامانه بارشی به تدریج از مناطق غربی وارد استان کردستان می شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این سامانه جدید باعث ورزش باد، مه صبحگاهی و بارش برف و باران در استان کردستان خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در شمال کشور هشدار داد


وی بیان داشت: بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات این استان به صورت کولاک و برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه تاکید کرد: شدت و مقدار این بارش ها در مناطق غربی و شمالی استان قابل نسبت به مناطق جنوبی بیشتر می باشد.

صدیقی با اشاره به روند افزایشی دما در استان کردستان، خاطرنشان کرد: از امروز به بعد شاهد گرما شدن تدریجی هوا در سطح استان کردستان خواهیم بود.

آیین مهر ـ استان کردستان

228198