دوران غریبی‌ست

بیانیه داوران فجر قبل از شروع کار

همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، جشنواره۳۹ فجر امسال از آغازش سرشار از شگفتی و مسایل تعجب‌برانگیز خواهد بود.

به گزارش پرسون، نخستین این سوپرایزها، صدور اعلامیه توسط داوران فجر قبل از شروع کارشان است!
«یکی از سخت‌ترین دوره‌ها را پشت سر می‌گذاریم»؛ این عنوان و تیتر بیانیه‌ای است که داوران این دوره، همزمان با گرفتن حکم‌های خود، آن را منتشر کردند!
آن چه مشخص است این است که این بیانیه‌ از قبل آماده شده تا کمک حال طباطبایی‌نژاد، دبیر گرفتار این دوره از جشنواره شود. این دیدگاه اگر واقعیت داشه باشد نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای سازمان سینمایی و برگزارکنندگان که متشکل از روابط عمومی‌چی‌هاست، از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و برای کم کردن تاثیر انتقادات از برپایی این دوره از فستیوال فجر از مدت‌‌ها پیش در فکر بوده‌ است.
در روزهای آینده باید شاهد انتشار گفت‌وگوهای سفارشی داوران و برخی از تهیه‌کنندگان ذیربط و دی‌نفع باشیم که احتمالا تاکیدشان بر ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر برگزاری رویداد ۳۹ فیلم قجر خواهد بود!


بیشتر بخوانید؛

زمان داوری فیلم‌های جشنواره فجر مشخص شد

سرنوشت برگزاری حضوری جشنواره فیلم فجر این هفته مشخص می‌شود


نسخه‌های کلیشه‌ای تیم رسانه‌ای به سرکردگی خبرنگار سابق یک خبرگزاری دولتی، نوعی بسترسازی برای حمایت از طباطبایی‌نژاد و از منظری دیگر صدور روایدید عبور از دالان‌های منتقدان دبیر است؛ منتقدانی که می‌دانند و بارها گوشزد کرده‌اند که نتایج اصرار بر برگزاری نصفه نیمه جشنواره فجر (بدون حضور مردم و در سینماهای محدود)، ضمن از بین بردن اعتبار این رویداد، منجر به وقوع یک وضعیت مخاطره‌آمیز خواهد شد.
بعید بدانیم شخص طباطبایی‌نژاد در جایگاهی باشد که تصمیم‌اش چندان مهم باشد و بتواند در مورد برگزار شدن یا نشدن جشنواره فیلم فجر نظر دهد، اما او باید مسئولیت همه وقایع و مشکلات را پذیرفته و بداند نتیجه هر فرآیند منفی حاصل از برگزاری فستیوال۳۹، صرفا به پای او نوشته خواهد شد.
دوران غریبی‌ست؛ در این روز و روزگار چشم و گوش‌مان دیگر به دیدن و شنیدن خبرهای عجیب و غریب از زبان مسئولان و مدیران عادت کرده اما صدور بیانیه توسط هیات داوران دیگر در نوع خود یک پدیده نوظهور است؛ بیانیه‌ این هیات داوران که محل پرداختن به معیار سنجش‌ صلاحیت تعدادی از آنها در این نوشتار نیست، شاید بزرگ‌ترین اتفاق عجیب و غریب یک رویداد سینمایی از زمان «اختراع خط» باشد!
نیک می‌دانیم جشنواره ۳۹ فستیوال عجیب و غریبی از مجموعه‌ رفتارها و اعمالی خواهد شد که قطعا مختص به این دوران و روزگار کرونایی‌ست و مطمئنیم با ورود واکسن و ایمن‌سازی افراد جامعه، این قبیل رفتارها و سیاست‌گذاری‌ها، نه جایی نوشته خواهد شد و نه کسی به آنها اهمیت خواهد داد چرا که یک راست به گورستان خاطرات یک‌بار مصرف روانه خواهد شد. این خط، این هم نشان!

228195