معاون کل وزارت بهداشت:

عادی انگاری کرونا باعث تشدید بیماری می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ‌هرگونه عادی انگاری در زمینه مواجهه با ویروس کرونا، منجر به تشدید آن در سطح جامعه خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت‌ها بر کاهش موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی، اعمال محدودیت‌ها و همچنین با همکاری خوب مردم، دستاورد بزرگی در زمینه کاهش موارد بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا در کشور کسب کردیم.

او ادامه داد: در حال حاضر با اجرای طرح شهید سلیمانی که در قالب محله محور و شناسایی بیماران است موارد بستری ناشی از بیماری کرونا بیش از ۸۰ درصد و موارد مرگ و میر نیز بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون‌کل وزارت بهداشت بیان کرد: مردم باید به این نکته توجه لازم داشته باشند که با نزول بیماری کرونا باید میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر بیشتر شود.

حریرچی با بیان اینکه بر خلاف تصور برخی از افراد کاهش موارد بستری و مرگ و میر نباید منجر به کاهش سطح رعایت نکات بهداشتی شود، تاکید کرد: با نزول بیماری کرونا و رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی ما باید به سمت حذف بیماری کرونا در کشور برویم؛ ‌هرگونه عادی انگاری در زمینه مواجهه با این بیماری، منجر به گسترش و تشدید آن در سطح جامعه خواهد شد.

228172