توئیت جنجالی شجاعی علیه فائزه هاشمی

حسن شجاعی در این باره گفت: «حرف من این بود که اگر شما درست می‌گویید، پس راه امثال حاج قاسم درست نبوده و اگر امثال حاج قاسم نبودند ما باید منتظر راه‌اندازی بازارهای برده‌فروشی در ایران ازسوی داعش بودیم.»

به گزارش سایت خبری پرسون، توئیت حسن شجاعی نماینده ابهر و خرمده علیه فائزه هاشمی جنجالی شده واکنش های زیادی در پی داشته است. این نماینده امروز از سخنانش دفاع کرد.

او در این توئیت نوشت: "اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید."

انتقادات شدیدی از ادبیات این نماینده مجلس صورت گرفته است. بسیاری معتقدند این ادبیات توهین‌آمیز و جنسیت‌زده است.

در این بین برخی نیز می گویند که اظهار نظر این نماینده سخنان فائزه را تحت شعاع قرار داده است. شهاب اسفندیاری، رئیس‌ اصول‌گرای دانشگاه صداوسیما از این دسته است او خطاب به باقر قالیباف، رئیس‌مجلس،نوشته که توئیت یک نماینده مجلس درباره فائزه هاشمی، سبب شده کار زشت فائزه هاشمی تطهیر شود. اسفندیاری به قالیباف پیشنهاد داده است: «دانشگاه صداوسیما آمادگی دارد دوره‌های سواد رسانه برای نمایندگان برگزار کند.»

دختر آیت الله هاشمی رفستجانی اخیرا در گفت و گویی با سایت انصاف نیوز گفته بود" برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود." او در توضیح حرف خود افزود: «به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.»

این اظهار نظر انتقادات زیادی در پی داشت تا جاییکه محسن هاشمی برادر فائزه از او خواست که عذرخواهی کند.


بیشتر بخوانید:

روحانی عملکرد قابل دفاعی ندارد


فائزه هاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره سردار سلیمانی گفته بود: "آقای قاسم سلیمانی قبل از رفتن به سوریه با پدرم مشورت کرد و ایشان به وی گفت نرو!"

دفاع شجاعی از توئیتش

درهمین حال نماینده ابهر امروز از توئیت خود دفاع کرد.

حسن شجاعی در این باره گفت: «حرف من این بود که اگر شما درست می‌گویید، پس راه امثال حاج قاسم درست نبوده و اگر امثال حاج قاسم نبودند ما باید منتظر راه‌اندازی بازارهای برده‌فروشی در ایران ازسوی داعش بودیم.»

او افزود: "لذا ما به کسی توهین نکردیم. گفتیم اگر حاج قاسم‌ها نبودند زنان و دختران این سرزمین امنیت نداشتند."

او در خصوص اینکه آیا چنین واکنش‌هایی به سخنان فائزه هاشمی مخالفت با آزادی بیان نیست، گفت: "در رابطه با اینکه آزادی بیان وجود دارد، حرفی نیست. اما هرکسی باید مسئولیت صحبت های خود را برعهده بگیرد. ایشان صحبت هایی کرده‌اند و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند. اگر بعد قضایی دارد قوه قضائیه رسیدگی می کند، اما در رابطه با ما هم آزادی بیان وجود دارد و من هم نظر خود را گفتم."

این نماینده مجلس پیشتر نیز اظهارات تند و تیز و بحث برانگیز زیاد داشته است. او چندی پیش درباره اینکه چرا ماسک نمی زند گفته بود: "من بیمه حضرت ابوالفضل(ع) هستم."

228170