گزارش پرسون تایید شد؛

«کرونای انگلیسی» در کردستان مشاهده گردید

علیرغم گزارش های و اخبار «پرسون» در بحث بود یا نبود کرونای انگلیسی در کردستان و مخالفت برخی از مسئولان بهداشتی و دیگر مدیران ارشد این استان، نهایتا رییس سازمان نظام پزشکی کشور امروز وجود کرونای انگلیسی در این خطه را تایید کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، در هفته های گذشته خبرنگار پرسون چندین گزارش و مطلب در بحث کرونای انگلیسی در شهر سنندج منتشر کرد که انتشار این خبر با واکنش تند برخی از مسئولان این استان روبرو شد، تا جایی که اعلام کردند که «پرسون» به دنبال سیاه نمایی از وضعیت موجود است.

اما امروز محمد رضا ظفرمندی؛ رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تایید وجود کرونای انگلیسی در سنندج و شهر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ویروس در کشور ما در کردستان و مازندران یافت شده و البته کنترل شده است.

ظفرقندی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این ویروس جهش یافته و بالای 70درصد قدرت سرایت بیشتری دارد و میزان ابتلا و مرگ و میر آن افزایش پیدا می کند. علاوه بر تست پی سی ار باید افراد دوران قرنطینه را بگذرانند.


بیشتر بخوانید؛

ورود کرونای انگلیسی به کردستان/ شایعه یا واقعیت!

بیمار کرونایی مشکوک به «کرونای انگلیسی» در قرنطینه خانگی است/ مردم به شایعات توجه نکنند


این خبر که از زبان رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید شد، این مهم را یادآوری می کند که باید مسئولان شفافیت لازم را در اطلاع رسانی داشته باشند و اجازه ندهند که برخی از حواشی آنان را از اطلاع رسانی واقعی دور سازد.

زمانی که خبرنگار پرسون درباره بود یا نبود کرونای انگلیسی در شهر سنندج خبر و گزارش منتشر می کرد، برخی از مسئولان دانشگاهی و نیز مسئولان استانداری به شدت این اخبار را شایعه اعلام می کردند؛ با وجود اینکه دکتر نمکی؛ چند روز گذشته رسما از مشاهده شدن کرونای انگلیسی در کردستان خبر داد، ولی متاسفانه بازهم مسئولان استان کردستان این سخنان را رد کردند و اینگونه به نظر می رسید که حتی کلام وزیر بهداشت که بالاترین مقام این وزارتخانه می باشد، برای آنان حجت نیست.

هیچ رسانه مطالبه گری هرگز به دنبال حاشیه سازی و یا سیاه نمایی در کشور نیست و بی شک «سایت خبری پرسون» هم از این قاعده مستثنی نبود و نیست، ولی اینکه مسئولان بهداشتی و حتی برخی از مدیران ارشد به این گمانه زنی های «پرسون» برچست سیاه نمایی بزنند، به نظر کم لطفی برخی از مدیران نسبت به رسانه هاست که تداوم این امر می تواند اعتماد جامعه را به ساختار دولت را به تدریج کاهش دهد.

آیین مهر ـ استان کردستان

228154