خبر مهم؛

سفر به این شهرها 1میلیون جریمه دارد +جزئیات

ستاد ملی مقابله با کرونا فهرست شهرهایی که در وضعیت خطرناک و نارنجی قرار دارند و ورود پلاک‌های غیربومی به آنها ممنوع است و ورود به آنها ۵۰۰ الی 1 میلیون تومان جریمه دارد را اعلام کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرهای رشت، آستارا، رضوانشهر، رودبار، منجیل، کوچصفهان، لاهیجان، زیباکنار، چمخاله، لنگرود، ماسال، رودسر، جواهرده، آستانه اشرفیه، کلاچای و چابکسر دراستان گیلان، رامسر، نشتارود، عباس آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر، مرزن آباد، رویان، چمستان، محمود آباد، سرخرود، بلده، آلاشت، ورسک، شیرگاه، بابل، بابلسر، آشوراده و بهشهر در استان مازندران و بندر ترکمن، گرگان، علی آباد کتول و روستای زیارت در استان گلستان از جمله مناطق توریستی و اغلب ویلانشین هستند که هنوز در وضعیت خطرناک و نارنجی قرار دارند و ورود پلاک‌های غیربومی به این ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

همچنین بندر گز، کردکوی، نوکنده و جهان نما در استان گلستان و ساری، قائم شهر، فریدونکنار، نور، آمل، الیمستان، جویبار، تنکابن، نکا، رینه و پلور در استان مازندران در محدوده قرمز قرار دارند و سفر به این مناطق پرخطر محسوب می‌شود و تردد خودرو با پلاک غیربومی به این مناطق که اغلب توریستی محسوب می‌شوند نیز یک میلیون تومان جریمه دارد.

آخرین به‌روزرسانی وزارت بهداشت در نقشه رنگ‌بندی شهرها نشان می‌دهد تقریبا نوار ساحلی و روستاهای توریستی شمال کشور در وضعیت پرخطر به سر می‌برند و ممنوعیت سفر به این مناطق همچنان برقرار است. آزادراه قزوین ـ رشت نیز از محدوده منجیل و رودبار و همچنین «جاده چالوس» در وضعیت نارنجی قرار دارند و تردد در این مسیرها همچنان ممنوع تلقی می‌شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تردد بین‌شهری در مناطق زرد و آبی، آزاد بوده و مشاغل اجازه فعالیت دارند اما ممنوعیت تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی برقرار است. در شهرهای آبی تقریبا تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند فعال باشند. مشهد، ایلام، بوشهر، زاهدان، قم و اهواز از جمله مراکز استانی هستند که در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند. استان‌های تهران و البرز نیز با کاهش سطح خطر کرونا در محدوده زرد قرار گرفته‌اند و امکان تردد بین شهری برای ساکنان آن‌ها پس از هفته‌ها ممنوعیت، برقرار شده است.

228153