۶ الزام بازگشایی حضوری مدارس کشور

چگونگی شرایط بازگشایی مدارس با روش آموزش حضوری طی بخشنامه‌ای اعلام شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، با تغییر وضعیت برخی مناطق کشور از حیث شیوع کرونا و تبدیل رنگ‌ها از قرمز و نارنجی به زرد و آبی، روز گذشته خبر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری از سوی آموزش و پرورشی‌ها مطرح شد، موضوعی که سر و صدای زیادی در جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان ایجاد کرد.به دنبال آغاز آموزش حضوری مدارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بخشنامه‌ای صادر کرد که ۶ الزام دارد و در ادامه مشروح آن آمده است:
در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، با عنایت به مصوبه جلسه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری با رعایت موارد زیر بازگشایی می‌شوند:

۱- آموزش حضوری شامل گروه‌های زیر می‌شود:

۱-۱ – دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۱-۲ – دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی درسناد) در وضعیت آبی

۱-۳ – هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی

تبصره: تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است.

۲- مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه وانجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شده باشد. به گونه‌ای که تمام دانش آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط آگاه باشند.

٣- رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی و دستورالعمل بهداشتی مدارس شبانه روزی در آموزش حضوری الزامی است. مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستور العمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدرسه است.

۴- با برگزاری جلسات هماهنگی و به خصوص اطلاع رسانی به گروه‌های مرجع در استان و شهرستان‌ها ورسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و کاهش نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها فراهم شود.

۵- حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی بر اساس بخشنامه سازمان اداری واستخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می‌گیرد.

۶- مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت، آموزش به تمام دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون یا بسته آموزشی، به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود، همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسب برای آزمون هاست. مسئولیت حسن اجرای این شیوه نامه بر عهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است.

بخشنامه نحوه حضور دانش آموزان در مدارس از ابتدای بهمن ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

228089