معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان همدان آسیب وارد شده است.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: استان همدان دارای ۷۰ اقامتگاه شامل هتل، میهمان سرا، سوئیت های اقامتی، ۶۰ دفتر خدمات مسافرتی و... است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۱۸۲ واحد گردشگری و یکصد راهنمای گردشگری فعال هستند افزود: این واحدها براساس شرایط شیوع کرونا در یکسال گذشته تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

خاکسار با بیان اینکه دولت برای حفظ اشتغال این افراد بیمه بیکاری پرداخت می کند، ادامه داد: با وجود تعطیلی آژانس های مسافرتی در دوران شیوع کرونا مابقی واحدهای گردشگری مانند میهمان پذیر، هتل ها و مسافرخانه ها با حداقل ظرفیت فعال است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خصوص میزان خسارت ها در دوران کرونا به صنعت گردشگری استان گفت: در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت امسال تا مهرماه سال جاری در مقایسه با سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.


بیشتر بخوانید؛

کرونا 1300 میلیارد ریال به صنعت گردشگری همدان خسارت وارد کرده است

خسارت 127 میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان


وی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای گردشگری استان نیز خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تسهیلات پرداختی به واحدهای گردشگری تعطیل و نیمه تعطیل با بازپرداخت ۲۴ ماهه و سود ۱۲ درصدی انجام شد اما در مرحله دوم پرداخت وام با وجود تعطیلات مستمر این واحدها ، بازپرداخت تسهیلات از پایان سال جاری در نظر گرفته شده است.

خاکسار در مورد بسته های حمایتی به واحدهای گردشگری در دوران کرونا نیز تصریح کرد:پر داخت مالیات های امسال و بدهی های بانکی و پرداخت قبوض آب، برق و گاز به سال آینده موکول شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: در حال حاضر تسهیلات پرداختی به واحدهای گردشگری به صورت روش بنگاه داری است یعنی براساس ستاره و درجه بندی به هتل ها از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و از ۱۷ میلیارد تومان ثبت نامی این تسهیلات ۸ میلیارد تاکنون پرداخت شده است.

منیژه فرهانپور - استان همدان

228079

مطالب مرتبط