رها شدن کاروانسرای سمنان به‌زودی از بند دیوارهای زندان

فرماندار سمنان از آزاد شدن کاروانسرای شاه عباسی سمنان به زودی از بند دیوارهای زندان قدیم خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، نادر فخری اظهار داشت: واگذاری کاروانسرای شاه‌عباسی از اداره‌کل زندان‌ها به شهرداری در حال طی مراحل قانونی است و به زودی این میراث تاریخی در قلب فرهنگی شهر سمنان از بند دیوارها رها می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ایران دارای فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله است و نه تنها باید به آن افتخار کنیم بلکه باید آنها را برای آیندگان نیز حفظ کنیم و یکی از این آثار تاریخی مهم کاروانسرای سمنان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه سمنان گردشگری است، افزود: آزادسازی کاروانسرای تاریخی در مرکز شهر کمک‌کننده در تحقق این رویکرد است.


بیشتر بخوانید؛

انتصاب مدیر جدید روابط عمومی و تبلیغات بانک گردشگری


وی بیان کرد: آزادسازی کاروانسرای سمنان برای فعالیت‌های فرهنگی مطالبه ای مردمی است و فرمانداری سمنان با تلاش در تسریع مراحل قانونی به دنبال پاسخ به مطالبه به حق مردم است.

فخری یادآور شد: میراث فرهنگی در واقع تاریخ و هویت ملی و منطقه‌ای است و حفاظت از این میراث گرانبها باید مورد همواره مورد توجه باشد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه هویت تاریخی و فرهنگی سمنان به همراه منابع طبیعی و خدادادی آن از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار است، بر لزوم توجه بیشتر مدیران به این حوزه مهم تاکید کرد.

کاروانسرای زیبا که بعنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شده ، دارای ۴۰۰ سال قدمت در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید و پس از سه دهه تغییر کاربری و تبدیل آن به زندان مرکزی شهر سمنان با تلاش پیگیر و مستمر مسوولان در مراحل پایانی رهایی از بند و آزاد سازی است.

منبع: ایرنا

228074