در فاصله چند ساعت مانده به دربی مطرح شد؛

خاطرات جالب بازیکنان سابق قرمز و آبی های پایتخت از دربی/بخش دوم

خاطرات و پیش بینی نتیجه امروز دربی حساس پایتخت توسط دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس یعنی علی لطیفی و مهدی واعظی خواندنی است.

به گزارش سایت خبری پرسون، کمتر از هشت ساعت به برگزاری دربی حساس پایتخت به قضاوت رضا کرمانشاهی باقی مانده است و باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای در این دیدار حساس رقم خواهد خورد. دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس تهران سخنان جالبی را در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون پیرامون دربی مطرح کردند که در زیر با یکدیگر می خوانیم.

علی لطیفی، کاپیتان و بازیکن سابق استقلال تهران در خصوص شرایط دو تیم گفت: به نظر من وضعیت تیم استقلال از شرایط روحی کاملا بهتر است؛ چراکه این تیم پرمهره ترین تیم ایران است و در فصل جاری بازیکنان خوبی را در پست های مختلف جذب کرده است. ضمن اینکه علیرغم انتقاداتی که به محمود فکری شده و البته به دلیل عدم نمایش بازی زیبا توسط استقلال به حق هم بوده است، اما در دو بازی اخیر در فاز تهاجمی تیم شرایط بسیار بهتری را پیدا کرده و چندین موقعیت را در این بازی ها خلق نموده و لذا تیم تا حدودی به یک وحدت تاکتیکی رسیده و از شرایط بد بازی های ابتدایی خارج شده است.

وی ادامه داد: البته بردهایی که استقلالی ها در سه بازی اخیرشان کسب کرده اند، از لحاظ روحی شرایط ایده آلی را برای استقلال به وجود آورده است. در نقطه مقابل تیم فوتبال پرسپولیس در سه بازی آخر خود به برد دست نیافته است و این تیم فینالی را از دست داده است که شاید تا مدت ها دیگر چنین اتفاقی برایشان تکرار نشود و متاسفانه نتوانست یک تیم متوسط همچون اولسان را شکست دهد و همین عاملی شد تا به لحاظ روحی شرایط این تیم ایده آل نباشد. از دست دادن بازیکنانی همچون بشار رسن نیز که خلاق و تکنیکی نیز بوده است، کمی بر شرایط این تیم تاثیر گذاشته است.

مدافع سابق استقلال همچنین افزود: اما با وجود تمام این شرایط نمی توانیم بگوییم که استقلال قطعا پیروز این دیدار خواهد شد. چراکه تجربه نشان داده است شرایط جدول و پیش از بازی دو تیم هرگز تعیین کننده نبوده و روز بازی اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده است که نتیجه دیدار را مشخص نموده است. برای مثال تیمی که پایین جدول بوده، تیم بالای حدول را شکست داده و در کل باید بگویم تیمی که از لحاظ روحی شرایط ایده آلی داشته باشد و تمرکز بالایی در جریان بازی داشته و با روحیه جنگندگی بالا وارد میدان شود، احتمال بردش بیشتر است و وضعیت تاکتیکی تیم ها در این دیدار متفاوت از سایر مسابقات است و در نتیجه تاثیر چندانی ندارد. به هرحال امیدوارم هر اتفاقی رخ می دهد و هر تیمی پیروز میدان می شود، هوادار برنده واقعی بازی باشد و با تماشای یک بازی تماشاگر پسند از آن لذت ببریم.

لطیفی در همین راستا ادامه داد: متاسقانه در دربی های گذشته ما به کرات دیده ایم که تفکرات دو مربی در دربی به جای بردن در نباختن یعنی گل نخوردن متمرکز شده است و زمانیکه یک تیم این چنین وارد میدان می شود، شاهد دیدار زیبایی نخواهیم بود. لذا امیدوارم هر دو مربی یعنی محمود فکری و یحیی گل محمدی با اندیشه برنده شدن وارد میدان شوند و بازیکنانشان را هم بر همین مبنا توجیه کنند تا شاهد یک دیدار جذاب و تماشاگر پسند باشیم.


بیشتر بخوانید؛

ریاست مهم نیست! به دنبال مدیریت صحیح فوتبال کشور باشیم

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

آیا زمان استفاده از VAR در فوتبال ایران فرا نرسیده است؟


بازیکن سابق استقلال در خصوص خاطرات دربی گفت: من می خواهم یک خاطره تلخ برایتان بگویم و آن هم دربی بود که پرسپولیس نه نفره شد و متاسفانه به جای آنکه مسائل فنی عامل عدم موفقیت ما باشد، مسائل حاشیه ای که شاید در طول تاریخ دربی دیگر رخ ندهد گرفتار تیم ما گردید و تمرکز ما را بین دو نیمه گرفتند و به نظر من این تنها دربی تاریخ است که سرمربی استقلال بین دو نیمه حتی برای یک دقیقه هم با بازیکنانش راجع به مسائل فنی سخن نمی گوید و اشخاص دیگری برای این مساله به رختکن استقلال ورود می کند. من در دربی های دیگر حضور داشته ام و هیچ گاه شاهد چنین اتفاقی نبوده ام و آن دیدار یک بازی ویژه بود که ممکن بود هر اتفاقی در آن رخ دهد و تنها دربی که می توانیم به آن برچسب سیاسی بزنیم، همین دربی معروف است. در مجموع امیدوارم دربی خوبی را شاهد باشیم و هواداران در پایان از نتیجه دیدار راضی باشند.

مهدی واعظی، دروازه بان سابق پرسپولیس تهران در ارتباط با دربی گفت: اگر از لحاظ جدولی بخواهیم موقیعت دو تیم را بررسی کنیم، شرایط استقلال بهتر است. اما دربی شرایط خاص خودش را دارد و به نظر من با توجه به چند بازی اخیر شرایط پرسپولیس از لحاظ بازی بهتر است. همچنین خط دفاعی منسجم و انگیزه بالای خط حمله برای گلزنی قطعا شرایط را به نفع پرسپولیس خواهد کرد.

او در ادامه در خصوص خاطرات دربی افزود: در یکی از دربی ها که توپ آرش برهانی مهاجم استقلال را مهار کردم، به او گفتم کارتان تمام است و این توپ گل خواهد شد. همین اتفاق نیز رخ داد و البته آن بازی با تساوی پایان یافت.

مهدی واعظی در پایان بیان کرد: پیش بینی نتیجه بازی سخت است و امیدوارم تیم محبوب و پرطرفدارم یعنی پرسپولیس موفق به برتری در این دیدار خواهد شد.

گفتگو از مازیار خویشوند

228059

مطالب مرتبط