افزایش ۹۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال جاری تا پایان آذر ماه چهار میلیارد و ۸۶۳ میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین فلسفی افزود: علت افزایش پرداخت زکات در استان علاوه بر باورهای دینی مردم، افزایش نزولات آسمانی در ۲ سال اخیر و تبلیغات و فرهنگ‌سازی بوده است.

وی بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در زمینه تحصیل، جهیزیه، درمان محرومان و اجرای طرح‌های عمرانی از جمله ساخت خانه مددجویی و طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

رییس اداره زکات کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: زکاتی که از هر منطقه و روستایی دریافت ‌شود در همان روستا و در جهت رفع محرومیت‌زدایی همان منطقه استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

شالوده 100 خانه برای محرومان دارابی کنده شد


وی با اشاره به اینکه بنا بر احادیث ائمه اطهار (ع) پرداخت زکات موجب تطهیر مال و تزکیه آن می‌شود اضافه کرد: زکات مساله قرآنی و از ستون‌های اصلی دین است که باید در جامعه توسط مسلمانان به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.

فلسفی گفت: انسان در پرداخت زکات علاوه بر اینکه دین خود را ادا می‌کند و در برکت مال تاثیر بسزایی دارد، اهمیت برپایی فریضه زکات به حدی است که در قرآن کریم بیش از ۳۰ مرتبه به آن اشاره شده و هم‌ردیف اقامه نماز است.

سال گذشته چهار میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان زکات در استان خراسان جنوبی جمع‌آوری شد که نسبت به مدت مشابه، ۳۹ درصد افزایش داشت.

منبع: ایرنا

228058

مطالب مرتبط