دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

برای درمان اعتیاد عملکرد خوبی نداشته‌ایم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بهبود، نگهداری و جامعه پذیری معتادان خوب عمل نکرده‌ایم، گفت: سیکل و چرخه ساماندهی باید تکمیل شود و در کنار جمع آوری، ترک و درمان باید به بحث توانمند سازی اشتغال‌زایی و صیانت هم توجه کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سلیمان کرمی، در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در خصوص حمایت مالی و ساماندهی بافت تاریخی این کلانشهر، گفت: این حرکت اثرگذار نویدبخش آینده‌ای روشن در مسیر خدمت به یک قشر آسیب پذیر است.

او افزود: بروز آسیب‌هایی در بافت تاریخی و در مجاور سومین حرم اهل بیت(ع) که پذیرشگاه گردشگران مذهبی و سیاحتی است آوازه این شهر تاریخی را مکدر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: نه اینکه تاکنون کاری انجام نشده بلکه در راستای وظیفه و تکلیف قانونی توسط شورا، شهرداری شیراز و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، طرح‌های زیادی عملیاتی شده است.

او همگرایی و همدلی تیم شورا و شهرداری ستودنی است و باید پایان و سرانجام بهتری داشته باشد، افزود: نگاه شهرداری و شورای شهر صرفا نگاه تامین مالی و جمع آوری معتادان متجاوز وکارتون خواب نیست و قطعا نگاه بلندتری در دستور کار است.

کرمی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و در ماده ۸۰ دولت ملکف به کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی در انتهای این برنامه از میزان کنونی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اضافه کرد: در بحث مقابله با اعتیاد به عنوان مادر تمام فساد، تکالیفی برای شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی مشخص شده اما متاسفانه در خروجی کار و نتیجه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده اما موفق عمل نکردیم.

به گفته کرمی، سیکل درمانی معتادان سیکل موفقی نبوده و هرچند معتادان متجاهر مدتی در مراکز ماده ۱۶ و مراکز ذیل آن نگهداری می‌شوند اما دوباره شاهد حضور بسیاری از این افراد هستیم و در این صورت تمام این زحمات از بین می‌رود.


بیشتر بخوانید؛

600 میلیارد جریمه برای متخلفان اقتصادی فارس

زنانگی با عیاری پایین‌تر از افیون


او از شهرداری شیراز خواست تا فضا و مکانی برای حضور افراد کارآفرین و سرمایه گذار در راستای بکارگیری معتادان بهبود یافته هر چند به صورت موقت پیش‌بینی کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد: گرمخانه‌هایی که شهرداری شیراز فعال و مجهز کرده تنها محدود به فصل زمستان نشود بلکه از آن برای اسکان افراد شاغل و بهبود یافته در مابقی سال هم استفاده شود.

کرمی افزود: در سال ۹۸ حدود سه هزار معتاد متجاهر با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومانی ساماندهی شدند، امسال هم تا پایان آبانماه یکهزار و ۴۴۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شد که ۵۴ نفر از آنها زن هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با اجرای طرح ساماندهی شورای شهر شیراز ۱۴۸۰ نفر از معتادان متجاهر از سطح مناطق توسط اداره آسیب‌های شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی جمع آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ داده شده‌اند که تست کرونای ۱۰ درصد از این افراد مثبت بود.

228037