۱۵ شهید گمنام وارد استان فارس می شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: همزمان با ایام دهه فاطمیه پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام وارد سومین حرم اهل بیت(ع) و استان فارس خواهند شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی، در نشست خبری حضور پیکر شهدای گمنام در استان فارس افزود: همزمان با دهه فاطمیه، پیکرهای ۱۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس وارد استان فارس خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم استقبال از پیکر پاک شهدای گمنام در روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ساعت هشت صبح در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با حضور مسئولان با رعایت اصول بهداشتی برگزار و برنامه ریزی برای تشییع پیکر پاک شهدا در شهر شیراز نیز انجام شده است.

کوشکی ادامه داد: پیکر این شهدا در ۱۲ نقطه استان فارس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، رمضان، تک سال ۶۷ دشمن بعثی و والفجر یک هستند که ۶ شهید در شهرستان شیراز به خاک سپرده می‌شوند.

کوشکی تاکید کرد: روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه دو شهید در بهشت احمدی، یک شهید در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، یک شهید در پادگان شهید بهمن باقری، یک شهید در دانشگاه علوم پزشکی گراش، یک شهید در شهر ششده و قره بلاغ شهرستان فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی آباده، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد، دو شهید در شهرستان خفر، دو شهید در دانشگاه جهرم و مؤسسه علوم قرانی، یک شهید در دانشگاه صنعتی و یک شهید در لشکر ۱۹ فجر تدفیع و به خاک سپرده خواهند شد.


بیشتر بخوانید؛

جن‌های کافر، عامل نوسانات منفی بازار بورس!


کوشکی همچنین با اشاره به وجود ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در فارس و خاک سپاری ۳۳۴ شهید گمنام در این یادمان‌ها، افزود: هر کدام از این یادمان‌ها به امامزاده و یا تجلی مراکز فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی ضمن قدردانی از مردم و مسؤولان در حفظ و آبادانی یادمان‌های شهدای گمنام، از برخی مدیران و مسئولان استانی که در رسیدگی به ۳۰ یادمان به وعده‌های خود عمل نکردند نیز گلایه و اعلام کرد که در ۴۵ روز آینده نام مسئولین و شهرستان‌ها به عموم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او بی تفاوتی نسبت به شهدا را ظلم و جفا تعبیر و خاطرنشان کرد: امروز همه تکلیفشان در قبال شهدا می‌دانند و یادمان‌های شهدای گمنام مفاخر ملی ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به یادمان‌های شهدای گمنام یک مطالبه مردمی است، خاطرنشان کرد: متولی گلزار شهدا بنیاد شهید و متولی یادمان‌های شهدا اداره حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است.

کوشکی از مسئولان و فرمانداران در خواست کرد که برای تحقق وعده‌هایشان پیرامون تکمیل یادمان‌های شهدا اعتبارات مناسب را پیش بینی کنند و از خیران نیز برای ورود به این عرصه دعوت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین از برنامه‌ریزی برای قدردانی از رسانه‌های فعال در حوزه ترویج فرهنگ شهادت و چهل سالگی انقلاب و بزرگداشت حماسه دفاع مقدس خبر داد.

228036