صدور۱۱۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در راستای با راهبرد جهش تولید، ۱۱۰ پروانه بهره برداری ایجادی در بخش صنعت استان صادر شده‌است.

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، محمود سیجانی بیان کرد: صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری ایجادی در بخش صنعت استان با سرمایه‌گذاری پنج‌هزار و ۴۴۸میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲هزار و ۴۷۳ تن همراه بوده‌است.

وی افزود: همچنین دراین مدت ۸۲ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با ۲هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۱۷۶ تن صادر شد که نقش مهمی در افزایش سطح تولید محصولات صنعتی استان داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدام‌ها،‌ با تلاش‌های صورت گرفته ۲۸ واحد صنعتی راکد استان نیز با بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۵۰۹ تن به چرخه تولید بازگشت.

سیجانی گفت: نوسازی ۲۵ واحد در کنار افزایش ظرفیت تولید ۴۵ واحد صنعتی فعال در قم از دیگر اقدام‌های صورت گرفته برای ارتقا جایگاه صنعت استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بوده‌است.


بیشتر بخوانید؛

سرمایه گذاری فروشگاه اتکا در صنعت غذایی استان


وی بیان کرد: تلاش برای بالابردن ظرفیت‌های صنعتی استان و افزایش سطح تولید محصولات با حمایت و همکاری سایر دستگاهای اجرایی در ارائه مجوزهای لازم و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ایرنا

227931