سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد:

بررسی واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر برای بررسی بیشتر در این کمیسیون به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است، بنابراین این موضوع در این جلسه قطعی نشده و مصوبه تلقی نمی‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم زارع با اشاره به خبری مبنی بر این‌که به موجب مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف به واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون ایرانی شده است، گفت: موضوع واگذاری سهام عدالت در نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بعد از بحث و بررسی به «مراعا» گذاشته شد و قطعی نشد به این معنا که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به کمیته مربوطه ارجاع داده شد بنابراین این موضوع در این جلسه قطعی نشده و مصوبه تلقی نمی‌شود.

رحیم زارع همچنین امروز در نشست خبری درباره آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق افزود: مصوبه نخست امروز کمیسیون مربوط به فروش نفت بود که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده بود که از محل مازاد فروش نفت دولت مکلف است درآمد حاصله از آن را در حوزه تملک دارایی به ویژه حوزه حمل و نقل عمومی، دولت الکترونیک، آموزش، سلامت، محیط زیست و تحقیقات هزینه کند که کمیسیون چند موضوع دیگر به آن اضافه کرد.


بیشتر بخوانید:

جزئیات نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه + متن نامه


سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: کمیسیون به این موارد زیر ساخت‌های آموزشی، زیرساخت‌های هسته‌ای، تحقیقات کاربردی و عملی در حوزه دفاعی، آب و فاضلاب و طرح‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را به موارد قبل اضافه کرد.

زارع همچنین گفت: در لایحه بودجه دولت برای هر متر مکعب گاز طبیعی ۴۰ درصد سهم عوارض تعیین کرده بود. کمیسیون تلفیق با ۵۰ درصد سهم عوارض از متر مکعب و گاز طبیعی برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موافقت کرد و مناطق محروم، روستایی و عشایری برای این موضوع در اولویت قرار دارند.

وی درباره دیگر مصوبه کمیسیون اظهار داشت: همچنین از محل ۱۴.۵ درصد سهم نفت مصوب شد تا میزان ۲۰۰۰میلیارد تومان نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاهایی کشور با اولویت مناطق محروم، صعب العبور و استان سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.

227904