سرمایه گذار مشهور آمریکایی(بیل میلِر) : بیت کوین به زودی در مرز ۱۰۰ هزار دلار

گزارش های دریافتی از وب سایت خبری تحلیلی u.today حاکی از آن هستند که یکی از سرمایه گذاران مشهور آمریکایی به نام بیل میلِر(Bill Miller) بر این باور است که بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال قابلیت اوج گیری تا مرز ۱۰۰ هزار دلار را دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرمایه گذار مشهور آمریکایی به نام بیل میلِر(Bill Miller) در مصاحبه اخیر خود با برنامه تلویزیونی “The Exchange” در شبکه CNBC گفت که خطر سرمایه گذاری در بیت کوین با بالاتر رفتن قیمت آن کمتر می شود.

میلر در ادامه مصاحبه خود گفت که بیت کوین می تواند در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده تا ۱۰۰ درصد رشد بیشتر داشته باشد. میلر تارگت دقیق و مشخصی را برای بیت کوین در آینده نزدیک پیش بینی و معرفی نکرده است ولی انتظار دارد که این رمزارز بزرگ بتواند جهش چشمگیری را تا محدوده ۵۰ الی ۱۰۰ هزار دلار به نمایش بگذارد.

وی از طرف دیگر به چندین کورکشن یا اصلاح قیمتی شدید که در تاریخ بیت کوین اتفاق افتاده است اشاره کرده و اظهار داشت به افراد ضعیف که توانایی تحمل ریسک را ندارند به شدت توصیه می شود وارد بازار خرید و فروش بیت کوین نشوند و به عبارتی افرادی باید به این حوزه وارد شوند که درک صحیحی از بازار پرنوسان این رمزارز بزرگ داشته باشند.

میلر بر این باور است که دولتمردان کشورهای مختلف در سراسر جهان با توجه به ماهیت غیرمتمرکز این رمزارز بزرگ نمی توانند آن را حذف کنند یا آسیب جدی به آن وارد کنند. وی معتقد است که بیت کوین همچون ماری تنومند و پرقدرت به رشد و توسعه خود ادامه می دهد و بنابراین نمی توان به راحتی سر آن را از تن جدا کرد. به نظر می رسد کاربرها و دارندگان این دارایی دیجیتال به هیچ عنوان نگران حذف و از دست دادن دارایی های بیت کوین خود نیستند و تقریبا تمامی رویکردها نسبت به پایداری و رشد پرقدرت این ارز دیجیتال در آینده کاملا مثبت است.

بیت کوین و سایر دارایی ها

این سرمایه گذار ۷۱ ساله آمریکایی از طرف دیگر بیت کوین را با سهام پرقدرت شرکت خودروسازی تِسلا موتورز مقایسه کرده و اظهار داشت که این دو دارایی در چند سال اخیر با قدرت قابل توجهی به رشد خود ادامه داده اند.

در ادامه نموداری راجع به نحوه رشد این دو دارایی را برگرفته از وب سایت marketwatch.com مشاهده می کنید.

میلر از طرف دیگر در ادامه اظهارات خود به طلا و نرخ فعلی آن اشاره کرده و آن را جذاب خواند ولی تاکید کرد که توجه کامل به طلا و غافل ماندن از پتانسیل های جذاب و سودآور این دارایی دیجیتال می تواند اشتباه بزرگی باشد.

وی گفت: هر فردی که دارایی طلا دارد و حداقل نیمی از آن را به خرید بیت کوین اختصاص نداده است مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

میلر در نهایت به اظهارات اخیرکارشناس اقتصادی مشهور به نام وارن بافِت(Warret Buffett) اشاره کرد. وارن بافت اخیرا در یکی از آخرین مصاحبه های خود از بیت کوین با عنوان “مرگ موش” یاد کرده بود. میلر معتقد است ممکن است حق با وارن بافت باشد؛ بیت کوین مرگ موش است ولی موش را باید پول نقد در نظر گرفت.

منبع: سام تایمز

227826