ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

حال هشت بیمار بستری وخیم است/ برگزاری مراسمات بستگی به وضعیت رنگ شهرستان ها دارد

ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: درحال حاضر ۱۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان هستند، که حال هشت نفر از آنها وخیم است.



به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان ریاست جمهور، گفت: ستاد مدیریت کرونا تعریف دیگری برای وضعیت کرونا اضافه کرده« وضعیت آبی» که وضعیت مناسب‌تری نسبت به شرایط زرد دارد و در این وضعیت فعالیت روزمره مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر انجام می شود.

مرادی وضعیت استان را نسبت به بیست روز پیش، و ماه‌های گذشته بهتر اعلام کرد و افزود: وضعیت آبی به این معنا نیست که کرونا تمام شده، الزامی است عبور و مرور شبانه، دورهمی ها، فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دستها رعایت شود تا در زمستان و نزدیک شدن به ایام نوروز با وضعیت بدتری وارد پیک چهارم بیماری نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلاام اینکه شش روز بدون فوتی کرونا در کرمانشاه طی بیست روز گذشته داشته ایم، افزود: این وضعیت را نتیجه همکاری و رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر مردم در ماه‌های گذشته است و الزامیست همچنان پروتکل های مورد نظر رعایت شود، عموم مردم باید توجه داشته باشند دید و بازدیدهای خانوادگی محدود شود، فاصله اجتماعی مانند روزهای گذشته همچنان رعایت شود.

هشت بیمار بد حال در بیمارستان های استان بستری هستند
این مسئول در ادامه با اشاره به روند کاهشی مرگ و میر در اثر کرونا در کرمانشاه، گفت: درحال حاضر ۱۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان هستند، که حال هشت نفر از آنها وخیم است.

مرادی با اشاره به آبی بودن وضعیت شهرستان های قصرشیرین، دالاهو، اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی، روانسر و هرسین، گفت: برگزاری هر گونه مراسمات شادی، عزا و ....در استان به رنگ شهرها بستگی دارد، موضوع باید درستاد کرونا مطرح شود تا اجازه برگزاری هر گونه مراسم داده شود.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

227804