کارشناس بازار بین الملل در برنامه بورس نامه شبکه تیوا مطرح کرد:

شیوع بیماری کرونا عامل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی


کارشناس بازار بین الملل گفت: ممکن است سرعت بهبود اقتصاد در کشورهای مطرح از چیزی که ماه‌های گذشته برای سال 2021 پیش بینی کرده بودند، به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا کندتر اتفاق بیفتد که همین موضوع جذابیت طلا برای بسیاری از سرمایه گذاران را بیشتر  کرده و باعث رشد قیمت آن در این بازار می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، نکیسا خرم، کارشناس بازار بین الملل در برنامه بورس نامه که هر روز در شبکه تیوا بورس به صورت زنده پخش می شود در خصوص وضعیت قیمت طلا در بازارهای بین المللی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته طلا تقریبا 24 درصد بازدهی داشت به دلیل اینکه بسیاری از افراد به دلیل نا اطمینانی که در بازارهای اقتصادی وجود داشت برای سرمایه‌گذاری به سراغ طلا رفتند. طلا در ماه دسامبر بازدهی خیلی خوبی را نشان داد به طوری که نزدیک به 6 تا 7 درصد بازدهی داشت در حالی که در آن زمان خبر تولید واکسن هم منتشر شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای سال نیز طلا روند بسیار خوبی را شروع کرد و توانست از سقف 1900 دلار هم عبور کند به نحوی که در چند روز اول ماه ژانویه حدود 2 درصد بازدهی از خود نشان داد.

کارشناس بازار بین الملل افزود: به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و نوع جهش یافته ویروس محدودیت های بیشتری در کشورها وضع شد که باعث شد رفت و آمد بین کشورهای اروپایی و انگلیس کاهش یابد. حتی ژاپن که از اوایل شروع کرونا نسبت به کشورهای دیگر موفق تر عمل کرده بود به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در پایتخت آن وضعیت اضطراری اعلام شده است.

نکیسا خرم با اشاره به اینکه شیوع ویروس جهش یافته کرونا باعث رشد قیمت طلا به خصوص در چند روز اخیر شده است، گفت: از طرفی بیت کوین نیز در هفته گذشته تا 35 هزار دلار نیز رشد داشت اما بعد از آن افت شدیدی تا محدوده 28 هزار دلار نشان داد و باز رشد کرد و به بالای 30 هزار دلار هم رسید. بعضی از کارشناسان معتقدند برخی افراد که در بازار رمز ارزها از جمله بیت کوین فعال بودند با افت شدید چند روز اخیر از این بازار خارج شده و به سمت بازار طلا رفته اند که همین موضوع بر افزایش تقاضا بر بازار طلا و رشد قیمت آن تاثیر گذاشته است.

227765