بانوی مسلمان آمریکایی در گفتگو با پرسون:

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

بانوی مسلمان آمریکایی گفت: جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

بانوی مسلمان آمریکایی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون از یزد؛ با اشاره به آیه 30 سوره نور گفت: خداوند در این آیه خطاب به زنان و مردان مومن می فرماید چشم خود را در برابر حرام کنترل کنند.

زهرا گنزالس ادامه داد: کنترل چشم نتیجه تسلط بر افکار بوده و فرمان افکار هم در دستان عقل است و کسی که بتواند افکار خود را کنترل کند می تواند چشم خود را نیز کنترل نماید بنابراین یک بخش حجاب عقلانی و مربوط به قوه عاقله است.


بیشتر بخوانید؛

آثار برتر «جشنواره هنر قرآنی دانش» به اکران عمومی درخواهد آمد


وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: نوع دیگری از حجاب مربوط به پوشش ظاهری است که البته این پوشش تنها مختص بانوان نبوده هر چند که زنان به خاطر برخورداری از زیبایی باید در این خصوص مراعات بیشتری داشته باشند اما مردان نیز باید پوشش ظاهری خود را رعایت کنند.

گنزالس در پایان تاکید کرد: جوانان و نوجوانان عزیز ما به ویژه آنان که در حوزه قرآن و معارف قرآنی فعالیت می کنند بدانند جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

انتهای پیام/

حیران _ استان یزد

227753