رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با پرسون:

چند قدم تا تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا را فراهم کرده است و همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.

حجت‌الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص روند تست انسانی واکسن کرونا بیان داشت: در حال حاضر در سراسر دنیا 3 الی 4 پلتفرم هستند که تاکنون توانسته‌اند فاز ۱، ۲ و ۳ مطالعات بالینی را به سرانجام برسانند و وارد مرحله واکسیناسیون عمومی شوند. موضوع کرونا به عنوان موضوع اول در سطح دنیا مطرح است و تولید واکسن کرونا نیز پر اهمیت‌ترین موضوع در این حوزه است.

نیکی ملکی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همت و تلاش دانشمندان جهادی که در زیر مجموعه ستاد مشغول فعالیت هستند، در زمینه تولید واکسن کرونا توفیق داشته است و امیدواریم که به فضل خداوند هر سه فاز مطالعات بالینی را به خوبی کامل کنیم و به تولید انبوه برسیم.

وی با اشاره به این‌که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه این واکسن را فراهم کرده است، عنوان کرد: همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خصوص بازتاب واکسن کرونای ایرانی در رسانه‌های خارجی تصریح کرد: این مسئله امروز در رأس اخبار رسانه‌های دنیا است و برای بسیاری از رسانه‌های غربی این موفقیت کشور ایران و ورود به لیگ تولیدکنندگان واکسن کرونا، موضوع سنگینی است و خبر مطلوبی برای آن‌ها نبوده است به همین دلیل سعی در تشکیک این خبر و مبهم نشان دادن این موفقیت دارند.

حجت‌الله نیکی ملکی در پایان خاطر نشان کرد: ورود ایران به لیگ تولیدکنندگان واکسن کرونا یک اتفاق بسیار مهم و تاریخی است و نشان‌دهنده کارآمدی جمهوری اسلامی ایران است و غربی‌ها در تلاشند تا جایی که می‌توانند این موفقیت را زیر سؤال ببرند.


بیشتر بخوانید؛

جای هیچ نگرانی برای اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد

واکسن ایرانی کرونا چه زمانی وارد بازار می شود؟


227746