کنایه ظریف به سرخم کنندگان در برابر قلدری قانون‌ شکنانه ترامپ

وزیر امور خارجه نوشت: سرخم کنندگان در برابر قلدری قانون‌ شکنانه ترامپ حالا تجاوز او به حاکمیت قانون را محکوم می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: کسانی که چهار سال در برابر قلدری قانون‌شکنانه ترامپ سر خم کردند - تا به هزینه مردم ما خود را از آسیب مصون بدارند - حالا تجاوز او به حاکمیت قانون را محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: با این حال هنوز هم تلاش می‌کنند از تروریسم اقتصادی او علیه ایران به عنوان «اهرم» استفاده کنند. اگر نمی‌توانید جربزه داشته باشید، دستکم به خاطر خودتان هم شده، آینده‌نگری داشته باشید.

وزیر امور خارجه عصر روز پنجشنبه هم در واکنش به اتفاقات اخیر در آمریکا در توئیتی نوشت: رئیس‌جمهور یاغی که علیه مردم خود کینه‌جویی می‌کند، در طول چهار سال گذشته، به مراتب علیه مردم ما و دیگران اقدامات بدتری را انجام داده است. مسئله نگران‌کننده این است که همین فرد از مجوز بدون کنترل راه‌اندازی یک جنگ هسته‌ای برخوردار است؛ یک نگرانی امنیتی برای کل جامعه بین‌المللی.

جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا روز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین دونالد ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند. هجوم هواداران رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره که در حال تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب بود، واکنش منفی مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف جهان را به همراه داشت.

227723